Mis juhtub, kui asfalt saab otsa? Kogenud sõiduinstruktor jagas naissõitjatele nippe ja nõuandeid
WIMA Estonia naiste motoklubi korraldatud Naiste Päeval teemal “Mis saab siis, kui asfalt saab otsa” jagas sõiduvõtteid BMW sertifitseeritud sõiduinstruktor Artur Kim. Uskuge, see mees teab, kuidas mootorrattaga sõita ja info oli kuldaväärt!
“Küünarnukid välja, üks või kaks sõrme on alati heeblitel, et juhul kui midagi on, saad sa kohe reageerida sellele, lõug ülesse, vaatame sinna, kuhu tahame sõita ja naeratame!” kirjeldas sõiduinstruktor Kim sõiduasendeid suurele hulgale naistele, kes väga innukalt infot endasse ammutasid. Loomulikult käis eelnevalt jutt ka selle kohta, et ebatasasel maastikul tasub sõita püsti, jalad kindlalt jalaraudadele toetada ja põlvedega paaki suruda. Kuid kel huvi spetsiifilisemalt teada, sel tasub Kim üles otsida ja end tema koolitusele kirja panna.
Sõiduasend ei ole ta sõnul kunagi staatiline – mida suuremaks läheb kiirus, seda enam tuleb päriselt ka ratta seljas võimelda. “Võimlemise all pean silmas, et näiteks kiirendades nõjatud ettepoole, sest vastasel juhul libisevad käed juhtraualt ja lendad hops kaasreisijaks tagaotsale,” tõi Kim elavaid näiteid. Aeglustamisel või pidurdamisel tuleb põlved kokku suruda ja tagumik maha, aga käed juhtraual peavad alati jääma vabaks, juhtrauale raskust ei tohi viia. Kimi sõnul on juhtraud ainult tsikli suunamiseks, sidurdamiseks ja pidurdamiseks ja selle küljes ei ole vaja kangelt rippuda. “It is a handle bar, not a hanging bar!” naeris Kim. Ehk siis maakeeli on lenksu puhul tegemist ikkagi juhtraua, mitte ripprauaga.