Kolmas offroadi päev Romaniacsil: arst remontis tsiklit ja kukerpall motikaga
Kolmas offroadi päev oli eestlastele täis erinevaid seikluseid: lõhuti nii mootorrattaid kui endid, aga enamus probleemidele suudeti jooksvalt lahendused leida.
Bronze klassi mees Ragnar Valdstein rääkis kolmanda offroadi päeva lõpus, et kui teine sõidupäev õnnestus tal hästi, siis kolmanda päeva stardis oli seetõttu tuhin üleval. “Lootsin teha puhast sõitu, aga päev kujunes totaalselt vastupidiseks. Täna oli ka raskem päev: palju tõuse ja laskumisi olid koos raskema Silver klassiga, seda oli kohe tunda iga ihukarvaga, et raskusaste on raskem,” kirjeldas Valdstein. Kui rada on keerulisem, hakkab ka asju juhtuma.
Päeva alguses tuli Valdsteini tsiklil kett maha kui alt orust ülespoole liikus, aga puuroigas jäi keti vahele. Selle peale panekule kulus tal aega. “Ühel Silver klassi laskumisel oli viimane lõpp üliterav, kus ma nii ebaõnnestunult kukkusin vastu kändu ja täpselt sinna kohta, kus asub kütusepaagi voolik ja bensiinipump, voolik murdus ära,” rääkis Valdstein oma seiklustest. Ta pani selle nipukaga kuidagi kinni, et mingisugunegi kütus mootorisse jõuaks. “Ma ei teadnud, kui kaugel kontrollpunkt on, lootsin metsast välja jõuda. Sõites purskas kütust välja, riided ja jalad olid kõik bensiini täis, see söövitas nahka – üsna keeruline oli,” jutustas mees.
Kõigest hoolimata õnnestus tal jõuda kontrollpunktini nii et tilk kütust jäi veel alles. Seal polnud aga kellelgi bensiini ega tööriistu. Valdstein arvas, et see on koht, kus tuleb vist päev ära lõpetada. Ta jõudis juba sotsiaalmeediasse postituse teha DNF ehk ei finišeerunud teatega, mille peale sõber koheselt kirjutas, et Valdstein otsiks tavalist käteseepi. Bensiini ja seebi seguga saaks ta vooliku katkemise koha teha õhutihedaks. “Hakkasin kõigilt küsima seepi ja kõik vaatasid mind nagu lollakat, et mis seepi sa siin küsid, pakuti vedelat metalli,” naeris Valdstein. Seepi ta ei leidnudki.
Mõne aja pärast sõitis mööda meditsiini auto, kus peal oli meedik, kes mõistis ka mehhaanikutööd. Temal oli väikseid toruklambreid ja ta aitas tsikli sõidukorda sättida ja neilt sa ta ka kütust. Ei saanud ideaalne, aga nii palju korda küll, et Valdstein julges uuesti metsa sõita ja oma päeva jätkata. Aega kulus sellele seiklusele tublisti üle tunni.
Valdstein rääkis, et see oli ikka väga raske päev. Joogikoti lõhkus ta ka ära, nii et mehel polnud juua ega ka süüa. “Mõtlesid, et kas kütust jagub ikka järgmise punktini, sest pidin sõitma nii, et masin oli pidevalt töös, et bensiinisurve oleks kogu aeg üleval. Kui vähegi võimalik, kus vaba hooga oli tulek, lülitasin masina üldse välja, et bensiini säästa,” jutustas ta. Kahjuks sai Valdsteini sõiduaeg läbi ja finišeerida ta ei saanudki.
Ka Priidik Vesi päev algas kaunilt, aga kulges enam mitte nii idülliliselt. “Üks pikk laskumine, kaks tüüpi olid ees, nende tempo oli mu jaoks aeglane ja sain neist kuidagi mööda, aga riskides kukkusin, nemad läksid must uuesti mööda. Kiirelt püsti tagasi ja jõudsin neile jälle järgi, aga ühes kivises kohas käisin üle nipli koos tsikliga nagu õpikust kohe,” kirjeldas Vesi. Tema taga olnud Viljar Raidmets lisas, et see oligi sõna otseses mõttes kukerpall koos mootorrattaga. Adrenaliin muidugi tõusis, aga üldjoontes jäi nii Vesi kui ta tsikkel terveks. Käiguvahetushoob murdus, aga selle sai ta Raidmetsa varuosade kotist, et sõitu jätkata. See ei sobinud ideaalselt, nii et enamus ajast sõitis teise käiguga.” Vesi sõnul oli tegemist täieliku hard enduro päevaga, kus oli isegi nii raskeid kohti, kus tsikli lased mäest alla, sest sealt oleks olnud keeruline sõita. Servispointis sai Vesi aga sobivama käiguhoova ja nii sai ta päeva kenasti finišini ära sõita.
Priidik Vesi seiklused läbi kaamerasilma leiab tema Instagrami kontolt:
Ka Raidmetsa päeva jagus seiklusi. Üks järsem tõus ei õnnestunud väga, nii et ta nii öelda sõitis tsikli mäkke, aga lasi sellest lahti. Kui tsikkel maandus, lõhkus see ära võidusõiduks vajaliku GPSi, nii et ülejäänud päeva sõitis ta ilma juhisteta. Vesi lõpetas päeva 85. kohal ja Raidmets 90. kohal.
Teiste sõitjate kommentaarid kolmandast päevast leiad videointervjuudest: https://motospirit.ee/videointervjuu-runno-joeaarega-vaga-hull-oli/