Jonny Walker võitis Romaniacsi proloogi: “On hea olla tagasi!”
Red Bull Romaniacsi proloog oli tõeliselt põnev. Jonny Walker (GBR) näitas uskumatut oskust ja võitis Limitless Proloogi. Jonny, kes on ilmselt tänapäeva kogenuim SuperEnduro sõitja, kasutas seda kindlasti oma eelise saamiseks. Ta haaras stardis kohe juhtpositsiooni ja säilitas täpsuse ja sujuvuse takistuste ületamisel, hüpates stardi lähedal asuvatest kahekordsetest takistustest üle kergusega, keskendudes ainult võidule. Mani püsis Jonnyle tihedalt kannul alates stardist, kuid kukkus rehvidel pärast veetakistust, mis andis Jonnyle selge edumaa, mille suurendamist jätkas ta lõpuni, tehes vaid mõned väikesed vead, mida ta kergesti parandas.
Pressiteade Red Bull Romaniacsilt, autor Susan Mould
Alfredo Gomez (ESP, Rieju) alustas aeglasemalt ja tal oli märgade rehvidega mõningaid raskeid hetki, mis maksid talle mõned positsioonid, kuid ta suutis siiski kõvasti pingutada ja lõpetas tugeva sõiduga teisel kohal. Need rehvid olid tänase proloogi peamiseks lõksuks kõigile klassidele, veetakistus muutis kummirehvid libedaks ja rohkema vee lisandumine tekitas võistlejatele paraja kaose, samuti raskendas see puhta sõidujoone leidmist. Just see juhtus Maniga stardis ja see kordus ka hiljem, suurendades tema vahet veelgi. Vaatamata mõnele veale ja hiljutisele vigastusele suutis Mani sõita sujuvalt ja lõpetada tugeval kolmandal kohal. Kõik kolm parimat võistlejat läbisid proloogis kaheksa ringi.
Jonny Walker ja Mani Lettenbichler Limitless Proloogil.
Hõbeklassi tulemused, kõik lõpetasid neli ringi:
Esimene – Oskar Waligora (POL)
Teine – Kornel Ott (HUN)
Kolmas – Barry Donaghy (IRL)
Romaniacsi legend Chris Birch (NZL) saavutas neljanda koha ja Pol Tarres (AND, Ténéré) suutis oma suure rattaga navigeerida läbi proloogi, lõpetades rahvahulga ergutuste saatel kolme ringiga kahekümne esimesel kohal.
Kevin Gallas (DEU) oma Ténéré 700-ga Pronksiklassis.
Kevin Gallas sai kvalifikatsioonides fännide lemmikuks, lõpetades esimese koha oma Ténéré 700-ga peaaegu veatu puhta sõidujoone ja ringiajaga 1m37s.433. Finaalis jäi ta samuti märgade rehvide lõksu pärast juhtpositsiooni haaramist, mis maksis talle väärtuslikke kohti, kuid ta suutis mööduda paljudest kinni jäänud enduro ratastest ja lõpetada kolmandana.
Pronksiklassi tulemused, kõik läbisid 4 ringi:
Esimene – Fernando Pascal (MEX)
Teine – Mark Jackson (GBR)
Kolmas – Kevin Gallas (DEU)
Pronksiklass finišikaare all.
Tuhanded pealtvaatajad kogunesid Sibiu kesklinna, et vaadata Limitless Proloogi Bulevardul Coposu tänaval. Võistlejaid ootas ees hirmutav takistuste labürint, mis koosnes kaheksakümnest tonnist kividest, kaheksakümnest tonnist palkidest, betoonist, rehvidest, metallist ja isegi veest, et sõitjaid raja ääres jahutada. Proloogi looja Andy Fazekas otsustas sel aastal asju veidi vürtsitada, paigutades stardijoone uude kohta ja suunates võistlejad erinevas suunas kui eelmistel aastatel. Andy kahekordistas takistuste arvu võrreldes varasemate aastatega, kokku oli neid kakskümmend kaks, andmata võistlejatele stardist finišini hetkegi hingetõmbeaega.
Proloogi finaalvõistlusele, mida edastati otseülekandes LEATT LIVEmaniacs, kvalifitseerus 35 kiireimat võistlejat kulla-, hõbeda- ja pronksiklassist.
Jonny Walker sõitis kvalifikatsioonis kiireima ringiaja 1m1s.087, talle järgnes Mitch Brightmore (GBR) ajaga 1m1s.337 ja kolmanda aja sõitis välja Mani Lettenbichler (DEU, KTM) ajaga 1m3s.280.
Jonny Walker: “See oli karm, kuid rada oli hea, vesi oli keeruline, kokkuvõttes olen võiduga ülimalt rahul, start oli hea, mõned väiksed kukkumised, kuid kõik läks hästi ja ma ei saaks olla õnnelikum. Viimased aastad ei ole ma siin olnud ja on tõesti tore tagasi olla.”
Lõplike proloogi tulemuste põhjal määratakse Offroad Day 1 stardipositsioonid. Mani läheb rajale esimesena, Alfredo teisena ja Jonny kolmandana Offroad Day 1 jaoks.
Proloog nõuab peaaegu vastupidiseid oskusi võrreldes nelja Offroad päevaga; kiirus ja endurokrossi stiilis oskused, mis kestavad lühikest aega, kuid äärmiselt intensiivset kümme minutit. Offroadil on aga tarvis vastupidavust ja jõudu, et pidada vastu neli järjestikust rohkem kui kuuetunnist sõidupäeva äärmuslikul mägisel maastikul.
Red Bull Romaniacs läbib mõningaid Lõuna-Karpaatide mägede kaunimaid ja hingematvamaid looduskeskkondi. Võistlejad peavad oma teekonna leidma GPS-seadmete abil, vallutama mõned kõige järsemad tõusud ja laskumised, ületama vaimse ja füüsilise kurnatuse piirid, kõik selleks, et jõuda Romaniacsi finišisse.
Martin Freinademetz: “Vaadates tagasi algusaegadele, mil proloog sõideti üsna kiirel asfaldil koos mõne takistusega siin ja seal, kuni tänapäevani, mil meil on rada, mis on täis inimtekkelisi takistusi ja mille ehitamine nõuab suurt meeskonda, masinaparki ja mitmeid ööpäevaringseid tööpäevi igasuguse ilmaga. Sel aastal pidid nad töötama äärmise kuumuse ja vihmatormide keskel, kuid võin öelda, et Andy Fazekas on taas loonud ürituse, mis pakkus meelelahutust tuhandetele pealtvaatajatele, tuues kohalikud rumeenlased üle kogu maa kesklinna kokku. Võistlejatel oli seal võimalus head sõitu teha ja nüüd ootab ees järgmine suur väljakutse – neli Offroad päeva, mille keskel on maratonietapp, nii et vaatame, mis juhtub.”