Tsiklid

Mis on uut BMW R 1300 GS Adventure’i juures?

Uue BMW R 1300 GS Adventure välimus tõmbab kindlasti tähelepanu. Varem ei ole istumismugavus, ergonoomika ning tuule- ja ilmastikukaitse olnud nii harmooniliselt ühendatud täpse juhitavuse, erakordse vedrustusmugavuse ja sujuva tööga. Uus BMW R 1300 GS Adventure on seadnud endale eesmärgiks saada suure seiklusmootorratta etaloniks.

BMW Groupi pressiteade, tõlgitud ChatGPT abil

Kui rääkida mootorratta seiklustest ja pikal distantsil sõitmisest, siis see on tõeline kalju, millele oma matkadel toetuda. Peaaegu täielikult ümber kujundatud mudel, millel on laialdaselt täiustatud seikluslikud omadused. Sahara läbimine kõrvetavas kuumuses, Himaalaja vallutamine või Amazonase vihmametsade uurimine – üle kahe aastakümne on suur BMW GS Adventure koos kahe silindriga boksermootoriga olnud sünonüüm sellistele pikkadele mootorrattareisidele koos kaasreisijaga ja rohke pagasiga. Selle tagamiseks ka tulevikus ning seikluslikele mootorratturitele veelgi suurema seiklusliku kompetentsi pakkumiseks on BMW Motorrad peaaegu täielikult ümber kujundanud uue R 1300 GS Adventure mootori, šassii, kere, disaini ja hoiukontseptsiooni võrreldes eelmise mudeliga, viies BMW GS Adventure uuele tasemele.

Legendaarne kahesilindriline boksermootor on taas uue R 1300 GS Adventure südames. Uus disain, mida tutvustati esmakordselt R 1300 GS-il, on palju kompaktsem kui tema eelkäija, tänu mootori all asuvale ülekandele ja uuele nukkvõlli ajami paigutusele. See genereerib 107 kW (145 hj) 1 300 cm3 juures 7 750 p/min. Maksimaalne pöördemoment on 149 Nm 6 500 p/min. See teeb sellest kaugelt kõige võimsama seeriatootmises oleva BMW boksermootori.

Uue vedrustuse keskmes on terasest valmistatud lehtmetallist peamine raam, mis pakub lisaks oluliselt optimeeritud paigaldusruumile ka suuremat jäikust kui eelkäija mudel. Varasema torukujulise teraskonstruktsiooni asemel on uuel R 1300 GS Adventure’il nüüd alumiiniumist resttoru tagaraam, mis on valmistatud alumiiniumtorudest ja sepistatud osadest. EVO Teleleveri esiratta juhtimine paindeelemendiga ja täiustatud EVO Paraleveri tagaratta juhtimine pakuvad ka suuremat juhitavuse täpsust ja sõidustabiilsust.

Uus elektrooniline dünaamiline vedrustuse reguleerimine (DSA) standardvarustusena, millel on dünaamiline summutuse ja vedru jäikuse kohandamine ning ka koormuse kompensatsioon. Varasem dünaamiline ESA järgmise põlvkonna elektrooniline vedrustus pakkus ise kõrget sõiduturvalisust ja sõidurõõmu mitmesugustel maastikel oma dünaamilise summutuse reguleerimise ja reguleeritava vedrupõhjaga tagaosas. Uus elektrooniline dünaamiline vedrustuse reguleerimine (DSA) läheb nüüd ühe sammu võrra kaugemale, ühendades esiosa ja tagumise summutuse dünaamilise reguleerimise vastava vedru jäikuse reguleerimisega – olenevalt valitud sõidurežiimist, sõidutingimustest ja manöövritest. Vedrupõhja automaatne reguleerimine tagab koormuse kompensatsiooni. See tagab veelgi põnevama sõidukogemuse igal pinnal. Kas üksinda, kaasreisijaga või mahuka pagasiga – DSA tagab veelgi kõrgema sõiduturvalisuse, jõudluse ja mugavuse taseme.

Kohanduv sõiduki kõrguse reguleerimine ja kohanduv sõiduki kõrguse reguleerimise mugavus koos sõiduki alandamisega valikulise tehasevarustusena. Uus kohanduv sõiduki kõrguse reguleerimine ja sõiduki kõrguse reguleerimise mugavus on saadaval tehasevalikuliste lisadena uue R 1300 GS Adventure šassiile.

Kohanduva sõiduki kõrguse reguleerimisega pakub uus R 1300 GS täielikult automaatset sõiduki kõrguse kohandamist vastavalt sõidutingimustele, tagades maksimaalse mugavuse ilma sõidudünaamikat ja kallutusvabadust ohverdamata. Sõiduki kõrgus langeb seismisel ja madalatel kiirustel 30 mm.

Uut R 1300 GS Adventure’i saab varustada ka valikulise kohanduva sõiduki kõrguse reguleerimise mugavussüsteemiga väiksematele sõitjatele või eriti heaks ligipääsetavuseks ja veelgi lihtsamaks käsitsemiseks. Sellel on kõik sõiduki kõrguse reguleerimise omadused ja funktsioonid ning 20 mm madalam standardkõrgus.

Neli sõidurežiimi on nüüd standardvarustuses. “Enduro” sõidurežiim täiustatud maastikusõidukogemuse jaoks. Juba standardversioonis on uus R 1300 GS Adventure nüüd varustatud nelja, mitte kolme sõidurežiimiga, mis vastavad individuaalsetele sõitja eelistustele. “Rain” ja “Road” sõidurežiimid võimaldavad sõiduomadusi kohandada enamiku teeoludega. “Eco” sõidurežiimiga on võimalik saavutada maksimaalne sõiduulatus ühe tankimisega, samas kui täiendav sõidurežiim “Enduro” võimaldab täiustatud sõidukogemust väljaspool tavapäraseid radu, pakkudes spetsiaalset seadistust maastikusõiduks.

Automaatne käiguvahetuse abistaja (ASA) täielikult automaatse siduri juhtimisega manuaalseks või automatiseeritud käiguvahetuseks veelgi suurema sõidurõõmu pakkumiseks valikulise tehasevarustusena. Uue automaatse käiguvahetuse abistaja (ASA) abil pakub BMW Motorrad uuenduslikku tehnilist lahendust, mis muudab mootorrattasõidu lihtsamaks ja mugavamaks. Vastavalt motole “Simplify your ride” parandab sõidukogemust veelgi siduri ja käiguvahetuse automatiseerimine, ilma et see ohustaks käiguvahetuse dünaamikat. Automaatne käiguvahetuse abistaja (ASA) on saadaval ka valikuna BMW R 1300 GS-ile alates 2025. aasta mudelist.

Täis-LED-esituled uues maatriksdisainis ja abituled standardvarustuses. Tipptasemel LED-valgustusseadmed kõikjal koos suunatuledega, mis on integreeritud käekaitsmetesse. BMW Motorrad on tuntud mootorrattaturvalisuse ja sellega seotud uuenduste poolest. Seetõttu pakub uus R 1300 GS Adventure uut, väga väikest ja atraktiivset täis-LED-esituld koos uue, eristuva valgusikooniga standardvarustuses. Valgustusseade koosneb ühest LED-üksusest lähitulede ja kaugtulede jaoks ning neljast täiendavast LED-üksusest päevatulede ja külgtulede jaoks.

Sõiduabi aktiivse püsikiirusehoidjaga (ACC), esikokkupõrke hoiatuse (FCW), rajavahetuse hoiatuse ja uue tagantpoolse kokkupõrke hoiatusega (RECW) ohutuks ja mugavaks mootorrattasõiduks valikulise tehasevarustusena. Uus tagantpoolse kokkupõrke hoiatussüsteem (RECW) annab märku lähenevast tagantpoolse kokkupõrke ohust.

Uued alumiiniumist pagasikohvrid, mille kandevõime on kumbki kuni 10 kg, sobivad ka pagasi lihtsaks ja ohutuks transportimiseks. Kogumaht on üle 73 liitri (37 liitrit vasakul, 36,5 liitrit paremal). Need kinnitatakse kiiresti ja turvaliselt sepistatud alumiiniumist valmistatud uuenduslikele kohvrikanduritele. Vasakpoolse kohvrikanduri integreeritud magnetühendus toimib vasakpoolse kohvri USB-laadimispistiku elektriliidesena. Valikulised 10-liitrised mahutavuse laiendused kohvrite kohta pakuvad veelgi rohkem hoiuruumi.

30-liitrine alumiiniumist kütusepaak koos nutikate kinnitamisvõimaluste ja kummikattega hoiualaga. Tõhus tuule- ja ilmastikukaitse koos esiklaasi ja käekaitsmetega, millel on käekaitse pikendused. BMW Motorrad arendusinseneride jaoks oli eriti oluline, et suure välimise kattega paak täidaks oma täiendavat funktsiooni pagasikandjana eriliselt. Seetõttu on ülemise paagipaneeli külge kruvitud kolm kinnitusdetaili, et hõlbustada tankimist ja kiiret juurdepääsu nutitelefoni laadimispesale. See nutikas lahendus pakub üksikuid kinnitusrõngaid pagasi kinnitamiseks ja samal ajal annab liigendus kinnituse koos kiirvabastuse lukustuse 12-liitrisele veekindla sisekotiga ja välimiste kottidega paagikotile, mis on saadaval lisavarustusena.

Paagi lai mõõt pakub tõhusat eesmist ilmastikukaitset. Suur esiklaas koos kahe suure läbipaistva tuulekaitsega pakub samuti tõhusat kaitset tuule ja ilmastiku eest, tagades ainulaadselt vaikse ja mugava sõidu, isegi pikkadel reisidel. Kummist paagialused vasakul ja paremal ülemiste paagikatte all on samuti standardvarustuses. Need pakuvad libisemiskindlat hoidikut peatuste ajal kasutatavatele esemetele.

Uue BMW R 1300 GS Adventure tipphetked:

  • Automaatne käiguvahetuse abistaja (ASA) koos automaatse sidurijuhtimisega muudab mootorrattasõidu veelgi mugavamaks ja pakub põnevat sõidukogemust vastavalt valitud sõidurežiimile.
  • Täiesti ümberkujundatud boksermootor koos allpool asuva ülekande ja BMW ShiftCam tehnoloogiaga, mis varieerib sisselaskekülje klapi ajastust ja klapi tõusu.
  • Kõige võimsam BMW boksermootor üldse.
  • Võimas reageerimine kogu mootori pööretevahemiku ulatuses, eeskujulik kütusekulu, heitmetasemed, töö sujuvus ja rafineeritus.
  • Võimsus ja pöördemoment: 107 kW (145 hj) 7 750 p/min ja 149 Nm 6 500 p/min.
  • Koputuseanduri süsteem optimeeritud reisikõlblikkuse jaoks.
  • Täiesti ümberkujundatud šassii võrreldes eelkäijaga, lehtmetallist peamine raam ja alumiiniumist resttoru tagaraam. Veelgi suurem juhitavuse täpsus ja sõidustabiilsus tänu uuele EVO Teleleverile paindeelemendiga ja täiustatud EVO Paraleveri tagaratta juhtimisele.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS standardvarustuses.
  • Neli sõidurežiimi standardvarustuses.
  • Mootoripidurdusmomendi juhtimine (MSR), dünaamiline pidurikontroll (DBC) ja mäestardi juhtimine (HSC) standardvarustuses.
  • Sõidurežiimid Pro täiendavate sõidurežiimidega tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Dünaamiline veojõukontroll DTC standardvarustuses.
  • Elektriline dünaamilise vedrustuse reguleerimine (DSA) tehasevalikulise lisavarustusena, koos dünaamilise amortisaatori ja vedru jäikuse reguleerimisega, samuti koormuse kompenseerimisega.
  • Kohanduv sõidukõrguse reguleerimine mugavuse ja spordivedrustusega tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Maatriks-LED esituled ja äsja välja töötatud abituled, mis on integreeritud kerega, standardvarustuses.
  • Pro esituled koos kohanduvate esituledega tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Käekaitsmed koos integreeritud suunatuledega standardvarustuses.
  • 30-liitrine alumiiniumist kütusepaak.
  • Dünaamiline püsikiirusehoidja (DCC) koos pidurdamise funktsiooniga standardvarustuses.
  • Sõiduabi koos aktiivse püsikiirusehoidja (ACC), esikokkupõrke hoiatuse (FCW), rajavahetuse hoiatuse ja tagantpoolse kokkupõrke hoiatusega (RECW) ohutuks ja mugavaks mootorrattasõiduks tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Nutitelefoni laadimispesa koos integreeritud USB-pistikuga ja 12 V pardapistikuga standardvarustuses.
  • Juhi ja kaasreisija istmesoojendus, et täiustada matkavõimalusi, tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Juhtrauakõrgendused kuni 30 mm tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Lai valik istmekõrguse variante tehasevalikulise lisavarustusena.
  • Ühenduvus: Multifunktsionaalne instrumentide paneel koos 6,5-tollise täisvärvilise TFT ekraaniga ja paljude funktsioonidega standardvarustuses.
  • RDC, Keyless Ride ja soojendusega käepidemed standardvarustuses.
  • Intelligentne hädaabikõne standardvarustuses (turutundlik).
  • Atraktiivne põhimudel koos Triple Black, GS Trophy ja Option 719 Karakorum mudelivariantidega.
  • Ulatuslik valik tehasevalikulist lisavarustust, originaal BMW Motorrad tarvikuid.

Uue BMW R 1300 GS Adventure suurem standardvarustus võrreldes eelkäijaga:

  • Soojendusega käepidemed.
  • Keyless Ride (rooli-, süüte- ja kütusepaagi lukk).
  • Rehvirõhu jälgimine.
  • Mootoripidurdusmomendi juhtimine.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
  • Püsikiirusehoidja DCC koos pidurdamise funktsiooniga.
  • DSA.
  • Abituled.