Ringrajasõitja sõnul võtab riik uute maksutõusudega meie vahendid, hobid ja spordi
Möödunud neljapäeval Riigikogu ees toimunud motokoosolekul näitasid osalejad oma vastumeelsust uute maksude ja eelkõige automaksu osas – kõne pidanud motosportlane Anastassia Kovalenko-Kõlvart kutsus motorahvast seisma vastu automaksule.
Koosolekul võttis sõna Anastassia Kovalenko-Kõlvart, motosportlane, kes teinud ringrajasõidus suuri tulemusi. Riigikogulane, kes seisab ka motosportlaste heaolu eest. Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni naiste komisjoni esinaine. “Lund küll sajab, aga mootorrattad seisavad siin riigikogu ees – päris äge vaatepilt,” sõnas motosportlane tänades kohaletulnuid kõne alguses. See näitab tema meelest seda, et inimestele läheb korda, mis meie riigis toimub.
Meeletute hinnatõusudega on inimestel üha raskem toime tulla. “Mida teeb riik? Kas ta tuleb appi? Ei, riik hoopis tõstab maksusid ja lisab veel automaksu!” rääkis Kovalenko-Kõlvart. Tema sõnul on tegemist kolmekordse maksustamisega. “Kuna uuest aastast tõuseb käibemaks, lähevad kõik sõidukid, varuosad, teenused selle arvelt veel kallimaks. Kuna lisaks tõuseb ka kütuseaktsiis, siis iga kord kütuse ostmisel, tuleb maksta ka maksu suurenenud aktsiisi näol. Ja kolmandaks juba automaks ise.”
Ta tõi välja, et vähe sellest, et automaks mõjutab inimeste toimetulekut, lööb see valusalt vähemkindlustatud kui ka paljulapselisi peresid, maal elavaid inimesi. Automaks hakkab lisaks mõjutama ka auto- ja motosporti.
Mootorrattad seisavad suure osa aastast garaažis, paljud sõitjad ei kasuta Eesti teede taristut, vaid sõidavad krossi-, kardi-, metsaradadel. “Suur osa Eesti motospordi infrastruktuurist on sportlaste ja spordientusiastide enda poolt üles ehitatud. Kahjuks riigi toetuse asemel, peavad nad nüüd veel ka peale maksma,” märkis Kovalenko-Kõlvart.
Ta lisas veel, et uuel maksul puudub mõjuanalüüs. “Valitsus ütleb ka otse välja, et automaks viiakse sisse vaid selleks, et täita riigieelarvet. Kahjuks ei oska me täna prognoosida, milliseid valdkondi automaks, koosmõjus teiste maksutõusudega, hakkab mõjutama. Küll aga teame, et inimeste toimetulek ja ostuvõime väheneb, mis omakorda viib veel suurema majanduslanguseni.”
Eesti sport on ringrajasõitja teada niigi alarahastatud, motosport veelgi rohkem. “Nüüd on riik otsustanud teenida ka meie, sportlaste arvelt. Sport toimib inimeste innukusel, motivatsioonil. Ma tean palju lapsevanemaid, kes panustavad oma viimased vahendid, et laps saaks oma lemmikalaga tegeleda,” rääkis Kovalenko-Kõlvart. “Ma tean paljusid tippsportlasi, kes käivad täiskohaga tööl, et endale väiksemgi eelarve kokku kraapida ja suvel nad lähevad ja võistlevad tippudega ja nad on nende tippudega koos poodiumil – selline ongi meie motosport. Ja nüüd nad peavad veel riigile peale maksma,” tõi ta sõnavõtul välja elulisi näiteid.
Motosportlane lausus, et riik võtab ära meie vahendid, meie spordi, meie hobid ja küsis, et mis järgmiseks? Seejärel kutsus ringrajasõitja kõiki üles ütlema ei automaksule.