Romaniacs: Mani Lettenbichler võidab Offroad Day 1 juhtides sõitu omaette
Red Bull Romaniacs Offroad Day 1 oli Mani Lettenbichleri (DEU, KTM) sooloetendus, kes vallutas tehnilised rajad näiliselt vähese vaevaga. Tal olid LEATT LIVEmaniacs’i kiireimad ajad, ilma et oleks mingeid põlveprobleeme ilmutanud, ning ta läbis selle etapi kergusega. Mani kasutas oma Romaniacsi kogemust ja oskust valida häid sõidujälgi läbi tehniliste kiviste, järskude lõikude ning pingutas kõvasti, et tõestada end nii oma mootorratta kui ka mägede meistrina. Oma rütmi leidmine, vigade vältimine ja üksinda ees olemine oli kõik, mida ta vajas, et tõestada, et täna võistles ta Karpaatides täiesti oma liigas.
Red Bull Romaniacs pressiteade, kirjutatud Susan Mould poolt
Kuid isegi Mani jaoks polnud see kerge jalutuskäik: „Ma arvan, et see oli kõige raskem Red Bull Romaniacsi päev, mille ma kunagi olen lõpetanud. Sõitsin nii kõvasti, see oli nii intensiivne, „Bed Time” lõik peaaegu tappis meid, seda oli peaaegu võimatu sõita. Olen oma sõiduga päris rahul ja kavatsen hästi puhata. Olen üsna põnevil, et lõpuni jõudsin.”
Mario Romanil (ESP, Sherco) oli suurepärane päev saavutades teise koha. Mario eelistab tehnilisemaid, pikemaid päevi, mis tänane kindlasti ka oli. Ta suutis valida häid sõidujälgi ja hoida kiirust. See oli tihe võistlus Mario ja Wade Youngi (ZAF) vahel, kes võitlesid vaheldumisi pärast teeninduspunkti, kuni Mario suutis ette rebida. Wade tuli kolmandaks pärast ühte oma kõige raskemat päeva.
Mario Roman: „Kakskümmend minutit pärast starti läks mu pidur katki ja ma kaotasin kogu pidurivedeliku, nii et ma ei saanud seda enam kasutada. Pidin pärast seda sõitma võimalikult rahulikult, hoolikalt ja sujuvalt. Mul õnnestus siiski head aega teha. Teeninduspunktis vahetasin selle ära ja sõitsin pärast seda hästi. Mul olid pärastlõunal mõned võitlused Wade’iga. Olen tänase esitusega rahul, kuid pean ütlema, et rajameistrid tegid väga raske päeva, võib-olla kõige raskema või teise kõige raskema, mida olen Romaniacsil teinud, nii et tase tõuseb igal aastal. Õnnitlused, hea töö!”
Wade: „Ma arvan, et korraldaja Martin tahab kuulda, et ta murdis meid! Mul on hea meel, et jõudsin finišisse, see oli tõesti raske päev, jah, tõesti raske!”
LEATT LIVEmaniacs esimene etapp oli varahommikul, mis oli juba alustuseks üsna kurnav Gold klassi võistlejatele, kes pidid ka ülejäänud päevaks energiat säästma. Veel suhteliselt värskete rehvidega ei olnud lõigud K2 ja K2 Vend suureks probleemiks ja kolm ringi lõpetati kiiremini kui arvatud.
Kiireimad ringiajad: Mani – 3m14s; Mario Roman (ESP, Sherco) – 3m35s; Mitch Brightmore (GBR) – 3m49s. Kõik lõpetasid oma esimese ringi kõige kiiremini.
Offroad Day 1 paiskas võistlejad mõnele Limitless väljaande kõige raskemale rajale ja enamiku Gold klassi võistlejate arvates kogu sündmuse kõige raskematele radadele. Ilma kohanemis- või soojenemisajata visati kuldklassi võistlejad tehniliste signatuurlõikude voolu, sealhulgas Irish Coffee, Hi5, Cambodia ja Vietnam, enne kui nad jõudsid K2 ja K2 Venna, LEATT LIVEmaniacs lõiguni, millele järgnesid Beer Bar, No Sex ja Gallindo, mis viisid nad teeninduspunkti. Lisaks olid sisse visatud mõned spetsiaalsed inimtekkelised „Limitless” üllatused ja mõned looduslikud; tugev vihmatorm tabas kuldklassi võistlejaid ümber Check Point 15, kui nad suundusid „Pandora” ja „Bedtime alarm” lõikudesse, mis olid päeva kõige raskemad lõigud. Eelmise aasta paduvihma õudusunenägude tõttu kartsid võistlejad, mis ees ootab, ning tugeva vihmaga muutusid need lõigud „tapjateks”, kus võitlus muutus tõeliseks.
Korraldaja loodud “Flying Fox” trosslaskumine andis sõnale “järsk” uue tähenduse. See oli lõpuks liiga järsk, nii et Martin Freinademetz saaks võistlejad mäest alla saata, tuli tal selleks valida “mootorratta trosslaskumine”. Võistlejad ise pidid järsust nõlvast alla ronima, et taas tasasele pinnale jõuda. See ainulaadne tipphetk oli vihma tõttu vähem ahvatlev, kuid see oli teine mootorratta trosslaskumine hard enduro ajaloos. Esimene oli Romaniacsi 2004. aastal.
Silver klassi 125 kilomeetrit oli korralik Romaniacs’i sissejuhatus. Hommik algas mõningate raskete ja nõudlike radadega ning hiljem oli rohkem võimalusi gaasi põhja keerata kiirematel rallistiilis radadel.
Silver klassi tulemused:
Esimene – Patrick Riegler (AUT)
Teine – Chris Birch (NZL)
Kolmas – Kornel Ott (HUN)
Pol Tarres (AND) lõpetas oma Ténéré 700-ga 38. positsioonil, läbides finišijoone juures suure jõehüppe. Sandra Gomez (ESP), kes oli esimene naine, kes lõpetas Romaniacs’i kullaklassis ja võistleb nüüd hõbedaklassis, lõpetas 36. positsioonil ning Kirsten Landman (ZAF) lõpetas 103. positsioonil.
Bronze klassi 147 kilomeetri pikkune rada oli Kevin Gallase (DEU) Ténéré 700 valduses, kes läbis kõik raskemad lõigud kergusega ning sõitis sujuvalt läbi pikkade ja voolavate lõikude. Pronksklassi võistlejate jaoks oli täna Romaniacs’i sissejuhatav päev, kuid ärge laske end petta, sest raskemad väljakutsed on veel ees.
Pronksklassi tulemused:
Esimene – Kevin Gallas (DEU)
Teine – Josh Kirby (GBR)
Kolmas – Ethan Jameson (NZL)
Iron klassi võistlejad kohanesid 120 kilomeetrise rajaga, mis kombineeris voolavaid ja tehnilisi lõike, kus tingimused varieerusid kuivadest kuni vähem kuivade osadeni. Võistlejad said maitsta nii tõuse kui laskumisi kui ka rallistiilis endurot.
Iron klassi tulemused:
Esimene – Peter Wuth (AUT)
Teine – Mark Whyte (NZL)
Kolmas – Alexis Pantelides (CYP)
Atom klassi võistlejad läbisid täna 111 kilomeetrit jagades osaliselt radu Iron klassiga ja nautides “lõõgastavat” Romaniacs’i päeva. Offroad Day 1 oli rahulik sissejuhatus Karpaatide mägedesse.
Atom klassi tulemused:
Esimene – Alexander Petroiu (CAN)
Teine – Dmitriy Reznitskiy (KAZ)
Kolmas – Valentin Ganea (ROU)