2024. aasta KTM EXC sarja tsiklid on tootja sõnul 95% ulatuses uuenenud
Järgmise aasta KTM EXC sarja mudelid on valmis sõitjateni jõudma – tootja sõnul on need 95 protsendi ulatuses uuenenud: täiesti uus raam, täiustatud kere, LED-esituled, uus tootjapoolne tehnoloogia, uus vedrustus.
Info ja fotod KTM Press Center
KTMil on rohkem kui kolm aastakümmet võidusõidukogemust, rohkem kui 126 enduro maailmameistritiitlit trofeekapis. Suurte kogemustepagasiga tootja otsustas järgmise aasta mudelid radikaalselt ümber kujundada, et tõsta tsiklimaailmas latti jõudluse, arenduse ja innovatsiooni valdkonnas.
Täiesti uus hüdrovormitud, laseriga lõigatud ja robotkeevitatud raam moodustab tootja sõnul 2024. aasta KTM Enduro sarja selgroo. Uus raam toob sõidukogemusse uued parameetrid nii piki kui põiki suunal aidates energial neelduda ja hoida sirgjoonelist stabiilsust. Uus disain on ka lühem, kompaktsem ja vastupidavam kui eelmine põlvkond – väidetavalt on uus raam kokkupõrkel painduv ja paindlik ega purune nii lihtsalt.
Esiotsas on KTM EXC ja EXC-F sarjal nüüd täiesti uus 48 mm WP XACT Closed Cartridge vedruhark, millel on uus keskklapiga kolvikontseptsioon, mis optimeerib õlivoolu. Ka tagumine amort WP Xplor PDS on uuendatud ja optimeeritud uue raamiga sujuvalt töötama. Nii esi- kui tagaamorte saab lihtsalt klikkide abil seadistada ilma tööriistadeta.
Uus alamraam on valmistatud polüamiidi ja tugevdatud alumiiniumi kombinatsioonist, mis peaks olema vastupidavam. Elektroonilised komponendid nagu täiesti uus Offroad Control Unit (OCU), on alamraami sisse integreerituna paremini kaitstud, kuid lihtsasti ligipääsetav asudes otse sadula all. Uus OCU asendab kaitsmeid ja releesid. Kui midagi peaks elektroonikaga juhtuma, näitab OCU sulle punase või rohelise tulukese abil, mis valesti on. Nüüd saad oma KTMi elektririkke veaotsingut teha otse raja ääres.
Elektroonikakomponentidest on endurokal ka täiesti uus LED-esituli, mis pidavat olema suisa 300 protsenti heledam.
Red Bull KTM Factory sõitjate näpunäidete järgi on täiustatud kogu kere saavutamaks paremat kontakti põlvedega hoides ja ka jalaraudadel seistes. Jalatoed on nihutatud sissepoole, et vähendada rajal kinnijäämist võimalike takistuste taha.
Uuel esiporialaual on vanast etemad pori tõrjuvad tiivad, mis takistavad muda jõudmist sõitja ja radiaatorini. Et kütusetaset paremini jälgida, on paagid läbipaistvast polüetüleenist.
Parem raskuskese saavutati mootori 2° tahapoole kallutamisega ja esihammasratta 3 millimeetri võrra madalamale paigutamisega, mis parandas oluliselt juhitavust ja manööverdusvõimet. Massi tsentraliseerimise ja kaalu vähendamisega paranes oluliselt kogu šassii, paranes veojõud äärmuslikel kallakutel ja kurvist välja kiirendamisel.
2024. aasta KTM EXC-F debüteerib ka valikulise veojõukontrolli lisamisega ja esimest korda on enduro masinal Quickshifter. Viimane võimaldab sidurita käiguvahetust 2. käigult 6. käigule.
Tootja andmetel peaksid uued mudelid jõudma juunis edasimüüjateni – ka KTM Eesti sotsiaalmeedia lehel on sellekohaseid vihjeid juba leidunud ja ollakse uute tsiklite ootel.