Mani Lettenbichler kaitses oma tiitlit ja saavutas Romaniacsil oma viienda järjestikuse võidu
Sibiu tingimused olid Red Bull Romaniacsi Offroad Day 4 jaoks suurepärased. Pärast nädalat, mida võistlejad on nimetanud seni kõige keerulisemaks Romaniacsiks, võitis Mani Lettenbichler (Saksamaa, KTM), saavutades oma viienda võidu Romaniacsil ja kolmanda võidu selle hooaja FIM World Hard Enduro Championship’is.
Red Bull Romaniacsi pressiteade, autor Susan Mould, tõlgitud ChatGPT abil
Kui Lettenbichler asus rajale kell 07:38, teadis ta, et tal on üldkokkuvõttes 40 minuti ja 45 sekundi pikkune edumaa, millest 28 minutit pärines Offroad Day 1-st. Seda arvestades teadis Lettenbichler, et ta ei pea võtma tarbetuid riske, ja ta jätkas päeva tehniliste lõikude läbimist kuni jõudis Hillclimbs Arenal Mario Romani (Hispaania, Sherco) ja Teo Kabachievi (Hispaania, Sherco) järel. Lõpuks saavutas ta võidu 33 minuti ja 22 sekundi pikkuse edumaaga.
Tõeline põnevus oli kahe Sherco sõitja Mario Romani ja Teo Kabachievi vahel, kes pärast kolme päeva Rumeenia metsikus looduses olid ainult 1 minuti ja 15 sekundi kaugusel teineteisest. Võitlus oli käimas ja mõlemad sõitjad andsid endast kõik. Teo Kabachiev sõitis päeva kiireimad ajad, tõustes teiseks vaid kolme minutiga. Teo Kabachiev tähistab oma kolmandat korda Romaniacsi poodiumil (eelnevalt 2022 teisel kohal ja 2023 kolmandal kohal).
Vaatamata pingutustele, läbides rasked lõigud ja jõudes esimesena Hillclimbs finišisse, ei suutnud Roman siiski Kabachievi aegu ületada, saavutades oma kolmanda kolmanda koha Red Bull Romaniacsil (eelnevad kolmandad kohad 2021 ja 2022 ning teine koht 2017).
Mani Lettenbichler: “Päev polnud liiga halb, olen üsna väsinud, pean tunnistama, et viimased kolm päeva olid mulle rasked, leidsin viimaseid energiatilkasid, et finišisse jõuda. Olen viienda võiduga Red Bull Romaniacsil väga rahul.”
Teo Kabachiev: “Oli intensiivne päev, Mario püüdis kõvasti teist kohta saavutada. Mani kasvatab oma edumaad supertehnilistes lõikudes, ma paranen selles valdkonnas samm-sammult. Olen oma tulemusega väga rahul.”
Mario Roman: “Oli tõesti raske, eriti kolmandal ja neljandal päeval. Tase tõusis ja me kannatasime palju, aga olen väga rahul, et võitlesin tippkohtade eest. Sõitsin täna palju üksi. Arvan, et Teo on minust ikka ees. Võib-olla kõige raskem aasta, see oli ülimalt tehniline.”
Offroad Day 4 oli täis ühe tehnilise lõigu teise järel, üles- ja allamäge lõike, kus peaaegu polnud võimalust taastuda. Päeva märgilised lõigud olid lõputud ja neid pakuti pidevalt tippvõistlejatele, sellised nimed nagu “The Revenge”, “Momentum”, “Ass slide”, “Steroid”, “Flying Ford”, “Hug the tree” ja tuntud “Wolf’s Nest”. Mani Lettenbichler, kellel oli domineeriv edumaa, võttis aega, et hoolikalt valida oma trajektoore ja seejärel oma liigutusi täpselt sooritada. Kabachiev ja Roman olid täie hooga peal, nad kihutasid täiskiirusel edasi, veetmata rohkem aega, kui vaja, ja läbisid kiiremaid lõike kiirelt.
Kiireimate sõitjate hulka kuldgrupis kuulusid Wade Young (Lõuna-Aafrika) ja Michael Walkner (Austria). Wade Young ei suutnud saavutada tulemust, mida ta vajas, et jääda FIM World Hard Enduro Championship’i edetabeli tippu, kuid pärast nelja päeva Romaniacsi radadel saavutas ta esimese päeva ja kolmanda päeva mõlemal kolmanda koha ning lõpetas Edition 21 neljandal kohal. Michael Walkner (Austria) tegi tõeliselt suurepärase esituse ja pidas end esiviisikus, saavutades kokkuvõttes viienda koha ja tõestades, et tal on vajalikud oskused olla äärmuslikus hard enduro’s tippude seas.
Mitch Brightmore (GBR) esitas täna taas täiskäigul soorituse ja lõpetas oma esimese Red Bull Romaniacsi suurepärase esitusega, saavutades 6. koha pärast pikimat ja osaliselt raskeimat võistlust, milles ta kunagi osalenud on, ning kinnistas oma eduseisu World Hard Enduro Championship sarja tipus. Tema vend Ashton ületas finišijoone 11. kohaga, koos Junior Championship’i kaasvõistlejate Suff Sella (ISR) 12. kohal ja James Moore (Lõuna-Aafrika) 13. kohal.
Kahtlemata peeti Red Bull Romaniacsi Limitless Edition 21 seni kõige raskemaks. See polnud mitte ainult keeruline Offroad Day 1, vaid väljakutsed jätkusid pidevalt; öine maratonietapp lisas võistlejatele lisapingeid, kuna nad pidid veetma aega oma rataste hooldamise ja puhastamisega ilma abita ning järgmisel päeval rajale minema eelmise päeva rehvidega. Kuldklass läbis nelja päeva jooksul kokku 586 km ja tippvõistlejad olid oma ratastel kokku üle 24 tunni.
Kõik klassid said väljakutsuva Offroad Day 4 osaliseks ning Hillclimb Arena oli lõplik rõõm, üks äärmuslik küngas teise järel, valikulise rampi hüppe või betoontõkete ületamisega, millele järgnesid Andy Fazekase kardetud erineva suurusega rehvid, enne lõplikku ületamist Red Bulli finišikaarest. Kuldklass tegi lõpuosa kergesti, kuid amatöörvõistlejatele polnud see nii lihtne, andes tuhandetele pealtvaatajatele parema ettekujutuse nende küngaste tõelisest järsakust ja raskusest.
Pinge oli kõrge Hõbeklassis, kus kolm parimat võistlejat alustasid vaid kahe minuti vahega. Need kolm võistlejat olid terve nädala jooksul oma positsioone vahetanud ja täna oli viimane päev, et määrata nende lõplik järjekord. Rajadirektor Teo Isac ei näinud põhjust Hõbeklassile viimasel päeval kergemat rada teha, tehes sellest väga tehnilise päeva, kus tuli ronida palju kõrgusmeetreid ja läbida kiviseid ojasid. Esimesena jõudis finišisse noor Ungari võistleja Kornel Ott, kellele järgnes veteran Chris Birch (Uus-Meremaa), kelle esimene kuldne poodiumikoht oli 2007. aastal, andes aimu kahe võistleja erinevusest, ja kolmandaks tuli Patrick Riegler (Austria). Nende võistlejate jaoks oli Romaniacsi kogemus tõeline võidujooks finišini.
Pol Tarres (Andorra) suutis täna palju aega tagasi teha pärast eilseid tehnilisi probleeme ja tõusis lõppkokkuvõttes 60. kohale. Pol Tarres ei võtnud kerget väljakutset juhtida kahesilindrilist seiklusratast Silver Class radadel 4 päeva jooksul, tehes temast esimese võistleja, kes on lõpetanud Silver Class’i Ténéré 700-ga.
Sandra Gomez (Hispaania) saavutas hea üldtulemuse, lõpetades 25. kohal. Sandra Gomez oli varem ainus naine, kes on kunagi lõpetanud Kuldklassi ja üks kahest naisest, kes lõpetas sel aastal Hõbeklassi; Kirsten Landman (Lõuna-Aafrika) lõpetas 97. kohal.
Pronksi-, Raua- ja Aatomiklassi jaoks oli see seni üks kõige raskemaid päevi, Romaniacsi künkad olid täies hoos ning see oli nende klasside jaoks ilmselt kõige tehnilisem päev, millele järgnesid finiši mäkkeronimised. “See pole läbi, kuni see on läbi” oleks olnud õiglane väide.
Pronksklassis saavutas Kevin Gallas (Saksamaa) silmapaistva tulemuse ja võitis oma Ténéré 700-ga pärast Prologis kolmanda koha saavutamist ja nelja Offroad Day lõpetamist selle võimsa rattaga. Ta edestas teist kohta, Josh Kirbyt (Suurbritannia), 9 minuti ja 21 sekundiga ning kolmandat kohta, David Ignatit (Rumeenia), 21 minuti ja 38 sekundiga.
Raudklassis võitis Kreeka võistleja Dimhtris Margos, talle järgnes Peter Wuth (Austria) 14 minuti ja 48 sekundiga ning kolmandaks tuli Konstantinos Dimitriou (Kreeka) 36 minuti ja 8 sekundiga. Dawid Szczotka (Poola) jäi Ténéré 700-ga võisteldes viiendaks, jäädes maha vaid 44 minutiga.
Aatomiklassi domineeris iga päev Alexander Petroiu (Kanada), kes võitis, talle järgnes Valentin Ganea (Rumeenia) ning kolmandaks tuli Dmitriy Reznitskiy (Kasahstan).
Martin Freinademetz: “Tahaksin tänada kogu oma meeskonda kogu nende raske töö eest aasta jooksul ja suure pingutuse eest võistluse ajal, kus inimesed saavad kogu nädala jooksul ainult umbes viisteist tundi magada, ning kõiki vabatahtlikke ja sõpru, kes meid toetavad. Me oleme väga uhked, et sel aastal osales kõige rohkem rahvusi, 64 rahvust, mis on tohutu arv. Meil oli ka kõige raskem päev Romaniacsi ajaloos Offroad Day 1-l, muidugi aitas sellele kaasa ilm, mis on kõik osa võidusõidust. Oleme näinud suurenenud vaatajanumbreid ja palju head tagasisidet LEATT LIVEmaniacs’i kohta ning ootame põnevusega selle otseülekande jätkamist ja parandamist. Mis puudutab sõitjaid, siis Mani on mõnda aega domineerinud ja me oleme rõõmsad, et ta võitis oma viienda korra. Näeme uusi tähti esile kerkimas, mis on spordi jaoks tõesti oluline, nii et oli hea näha uustulnukaid nii hästi esinemas. See oli ka spordi jaoks positiivne, et nii paljud FIM World Hard Enduro Championship Junior võistlejad osalesid. Oli tore näha Jonny Walkerit tagasi, kahju, et ta vigastada sai, ja ka Graham Jarvisit võistlemas, ta on endiselt kahtlemata väga, väga hea, nagu nägime esimesel päeval, ja oli kurb, et ta pidi katkestama kolm nädalat varem saadud roidevigastuse tõttu. Tahaksin tänada ka kõiki meie amatöörvõistlejaid, kes teevad sellest üritusest selle, mis see on. Esmaspäeval alustame kõigi radade märgistuste eemaldamist, see võtab aega kolm nädalat, ja siis hakkame tegema plaane 2025. aasta väljaande jaoks, mis toimub 22.–26. juulil 2025 ning registreerimine avatakse taas oktoobris.”