26. mai 2024
Tsiklid

Uus KTM supermoto tourer demotsikkel jõudis Eestimaa pinnale

KTM andis oma sotsiaalmeedia kontol teada, et oodatud KTM 890 SMT on kohale jõudnud ja ootab testisõitudele. Mis tsikkel see säärane on?

Info ja fotod KTM Press Center

KTM SMT ehk supermoto toureril on supermoto võimekus, mis tähendab väikest kaalu, head reageerimisvõimet, reipust, stabiilsust, kuid lisaks saab sellega mugavamalt ka pikemaid vahemaid mõõta. KTMi tehase enda meelest on selles rattas nende valikust enim mitmekülgsust. SMT saab väidetavalt kergusega hakkama näiteks väga pika tõusuga kui viia sind mugavalt pikemale tuurile maanteel.

KTM tootis 990 SMT mudelit rohkem kui kümme aastat tagasi. Siis hakkasid rattaomanikud üha enam selle masinaga teedelt maha keerama ja matkaradu otsima, mistõttu keskenduti edaspidi rohkem adventure mootorrataste arendamisse ja tootmisse. Nüüd tundus tehase sõnul aga olevat õige moment sportlik supermoto tourer taas tagasi turule tuua. Selle ratta puhul on kombineeritud parimad omadused Adventure R-lt ja LC8c mootorilt. Uus eesmärk on tänasel päeval ühendada endas supermoto lustlikkus ja kiirendus adventure ratta mugavuse ja distantsisuutlikkusega. 

Kui Adventure seeria masinad lasevad sõitjal end maastikul hästi tunda, siis SMT on maanteede ja asfaldi kuningas, sest võimas ja kiire reageeringuga mootor (77 kilovatti) lubab sellega vingelt trikitada ja tarvidusel kiirelt gaasi anda. Tootja ise ütleb, et SMT on Adventure ja Duke´i seeriate vahepealne pill, milles on ühendatud nende kahe parimad omadused.

Kütusepaak on sel masinal veidi väiksem, kui adventure omadel – 15,8 liitrit. Paak on toodud veidi kõrgemale ja püstisemaks tuues raskust veidi ülespoole, mille eesmärk on muuta sõitjale kurvide võtmine lihtsamaks. Selle ratta märgkaal on 194 kilogrammi, mis selle võimsuse juures on pigem kergevõitu, seega on sellega lihtne kurve võtta, pidurdada, manööverdada.

Tsikkel on varustatud MTC  veojõukontrolliga, mis on tundlik ratta kaldenurga suhtes ja aitab sõitjal kurve ohutumalt ja kiiremini läbida. See on varustatud ABSiga, kuid supermoto seadistusega saab ainult tagaratta välja lülitada, nii et tagaratta saab libisemisse lasta.

Täna andis KTM Eesti teada, et antud mudel on ka siia kohale jõudnud. “Väga huvitav ratas,” sõnas KTM Eesti juht Mart Lajal sotsiaalmeedias, et käis isegi seda proovimas. Nii antud ratast kui teisi mudeleid saab Tallinnas proovida 17. mail ja Tartus 24. mail.

Info: mootor on 2-silindriline neljataktiline DOHC Parallel twin, 889 cc, võimsus 77 kW (105 hp) @ 8000 rpm, väändemoment 100 Nm @ 6500 rpm, käigukast kuuekäiguline, vesijahututusega, veojõukontroll MTC (kaldeanduriga, 3 režiimi, võimalus ka välja lülitada), kütusekulu 4.6 l/100 km

YouTubes leiab põnevaid fakte antud ratta kohta MotoBobi ingliskeelsest ülevaatest 10 fakti 2023 KTM 890 SMT-st https://www.youtube.com/watch?v=Z5Abdw9STlk