Uudised

Y-AMT – Yamaha uue põlvkonna käiguvahetustehnoloogia

Yamaha on juba pikka aega olnud mootorrataste innovatsiooni esirinnas. Iga samm ettevõtte tehnoloogilises arengus püüab pakkuda veelgi kaasahaaravamat sõidukogemust, mis on sõitjale veelgi nauditavam. Uus automatiseeritud manuaalne käigukast annab tsiklisõidule uue mõõte.

Yamaha Motor Europe pressiteade

Seda lähenemist inspireerib Yamaha Jin-Ki Kanno filosoofia, mis rõhutab sõitja tõelist sümbioosi oma masinaga, pakkudes meelitavat sõidunaudingut.

Uus Yamaha automatiseeritud manuaalne käigukast (Y-AMT) viib selle tunde veelgi kaugemale, tähistades Yamaha jaoks uue ajastu algust, pakkudes täiustatud käiguvahetustehnoloogiat, mis toob spordisõidule uue mõõtme.

UUS SPORDISÕIDU MÕÕDE

Y-AMT võimaldab sõitjatel täielikult keskenduda oma mootorratta spordijõudluse nautimisele, pakkudes järjepidevalt lineaarseid käiguvahetusi, et luua kõige kaasahaaravam sõidukogemus, valides kas sujuva, sõrmega juhitava manuaalse käiguvahetuse või kahe režiimiga täielikult automaatse käigukasti.

KIIRED JA TÄPSED KÄIGUVAHETUSED NUPU VAJUTUSEL

Käe kaudu juhtimine, vastupidiselt jalgade ja käte kombinatsioonile, ei ole mitte ainult kiirem, vaid nõuab ka vähem mõtlemisaega, võimaldades sõitjal hüperfookuse saavutada gaasi ja piduri rakendamisel, kallutusnurgal, kehaasendil ja rehvide haarduvusel, et intensiivistada sõitu. Sel põhjusel ei ole Y-AMT mudelitel käigupedaali paigaldatud. See tähendab, et sõitja ei pea oma vasakut jalga jalatoelt eemaldama, võimaldades tal selle asemel keskenduda oma kehaasendile ja kaalujaotusele jalgade kaudu, et parandada mootorratta juhitavust, eriti kurvides.

Y-AMT süsteem võimaldab masina käiguvahetuse iseloomu kohandada vastavalt sõitja eelistustele ja erinevatele teeoludele, valides kas sõrmega juhitava manuaalse käiguvahetuse (“MT”) või täielikult automaatse (“AT”).

MANUAALNE KÄIGUVAHETUS (MT)

Kasutades manuaalset käigukasti (MT), võtab kiire ja täpne käiguvahetus vaid ühe nupu vajutuse ilma siduripedaali käsitsi kasutamata. Käiguvahetus toimub nimetissõrme ja pöidla abil, kasutades kahte kiik-käiguvahetuslülitit – pluss-lüliti käikude ülesvahetamiseks ja miinus-lüliti käikude allavahetamiseks. Sportlikuma sõidu jaoks saab pluss-lülitit ka tõmmata ülesvahetamiseks ja suruda allavahetamiseks ainult nimetissõrmega, pakkudes suuremat vabadust, kuna pöialt ei ole vaja lenksult eemaldada. Lüliti suurus, asend ja liikumisulatus on kujundatud ideaalseks ka kinnaste kandmise ajal, mistõttu käiguvahetuseks on vaja vaid minimaalset sõrme liikumist.

AUTOMAATNE KÄIGUVAHETUS (AT)

Kasutades täielikult automaatset käigukasti (AT), saavad sõitjad valida kahe programmi vahel, mis sobivad erinevatesse sõidustsenaariumitesse – kergesti vahetatav igal ajal spetsiaalse pöidla abil juhitava “mode” nupu vajutusega.

Need, kes otsivad avatud teel meeleolukat sõitu, võivad valida “D+” režiimi, mis pakub sportlikku käiguvahetust, vahetades käike hilisemate pöörete vahemikus, et säilitada sõidu põnevus, pakkudes samas täielikult automaatse käigukasti eeliseid.

Sõitjad, kes liiguvad linnas või sõidavad pikki vahemaid kiirteedel, võivad valida “D” režiimi, mis tagab pehmema käiguvahetuse, hoides pöördeid madalal, et suurendada sõitja enesekindlust madalal kiirusel, linnasõidus ja manööverdamisel.

AT-režiimis saab sõitja ka igal ajal manuaalselt käike vahetada, kasutades lihtsalt kiik-käiguvahetuslüliteid.

UURINGUPÕHISED UUED TEHNOLOOGIAD

Yamaha on varemgi olnud mootorrataste automaatse käiguvahetuse esirinnas, arendades peaaegu kaks aastakümmet tagasi FJR1300 sportturist stiilis mootorrattale YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) süsteemi. YCC-S sisaldas automaatset hüdraulilist siduri käivitussüsteemi, mis võimaldas sõitjal käike manuaalselt vahetada sõrmega juhitava käiguvahetuslüliti abil.

Mitmes mõttes oli YCC-S oma ajast ees ja nüüd, tänu Yamaha tehnoloogilisele arengule, on Y-AMT valmis muutma spordisõidu nägu.

Y-AMT süsteem on kõige sportlikum lahendus kaherattalistele, pakkudes uuenduslikku alternatiivi järgmise põlvkonna mootorratturitele, kes ihaldavad manuaalkäigukasti põnevust ja jõudlust, kuid saavad ka täielikult automaatse käigukasti mugavuse.

Erinevalt hüdrauliliselt juhitavast YCC-S süsteemist kasutab Y-AMT kahte elektrilist käiturit, et täita funktsioone, mida traditsiooniliselt teostasid sõitja vasak käsi ja jalg. Süsteemi kaal on vaid 2,8 kg ja see on kujundatud võimalikult kergeks, tagades Yamaha tuntud kompaktse šassiikujunduse filosoofia, kus mootori laius ei ole suurenenud, säilitades tavalise mootorratta kerge tunde ja masina juhitavuse ning jõudluse.

Koostöös Yamaha “ride-by-wire” gaasikontrollsüsteemi (YCC-T), vahetatavate sõidurežiimide ja püsikiirusehoidja funktsioonidega saab Y-AMT-ga varustatud mootorratta konfigureerida igasugusteks sõitudeks.

TEHNILISED TIPPOMADUSED

  • Manuaalne käiguvahetus sõrmega juhitava “kiik” lüliti abil
  • Kaks automaatset käiguvahetuse režiimi: D+ (sportlikum käiguvahetus) ja D
  • Automaatne siduri ja käiguvahetuse käivitamine elektrimootori abil
  • Kaal 2,8 kg