13. apr. 2024
Kasulik

10 asja, mida mootorrattatootjad sulle ei räägi

Youtube´i kanal Motorcycle Adventures tõi ühes oma videos välja kümme asja, mida mootorrattatootjad sulle ei räägi. Kui soovid, et su tsikkel töötaks hästi, loe alljärgnevalt, mis need on!

Need tõed on välja selgitanud Pavlin, kes viimased viisteist aastat on mootorrattaga maailmas ringi rännanud ja sel mehel tsiklitega kogemusi jagub. Mees ei pretendeeri absoluutsele tõele, kuid soovib, et sa mõtleksid kaasa.

Esiteks – mootorrataste edasimüüjad on selleks, et müüa tsikleid, mitte selleks, et leida parim lahendus just sulle. Neile on ette antud kui palju neil on tarvis tsikleid maha müüa, et nii pood kui nende töökoht säiliks. “Kas sa tõesti arvad, et tsiklimüüjatele lähevad su isiklikud unistused korda? Ära kuula kedagi! Osta seda, mida sa päriselt vajad!” tõi Pavlin välja. Asja mõte on selles, et müüjad püüavad sulle müüa, mitte leida sulle lahendust, mida sa päriselt vajad.

Teiseks – mida lihtsam on mootorratas, seda kauem ta sind probleemideta teenib. Ei ole maailmas inimest, kes suudaks rännumeest veenda, et viimase tehnoloogia järgi kosmoserakett on kuidagi usaldusväärsem kui näiteks lihtne jalgratas.

Kolmandaks – ära pese oma tsiklit liiga palju! Sa võid seda uskuda või mitte, aga see on lihtne reaalsus. Jah, tsiklid on mõeldud sõitmiseks kõikvõimalikes ilmastikutingimustes nagu paduvihm, kuid liigne pesemine on midagi muud. Pavlin selgitas, et kõikides pesuainetes leidub mingil määral happelisi ühendeid. Pesuaine koostöös survepesuriga rikub aegamisi su tsiklit. Happeline pesuaine trügib igale poole vahele tekitades oksüdeerumist ja võib hakata rikkuma erinevaid osasid elektrisüsteemis ja ka mujal. Pavlini sõnul tuleb tsiklile pesu teha siis, kui see on tõesti vajalik. Ära pese survepesuriga liiga lähedalt, distants võiks olla minimaalselt poolteist meetrit ja ära pane tsiklit enne tagasi garaaži kui see on täielikult kuivanud.

Neljandaks – mida tihemini vahetad oma mootorrattal õli, seda paremini peab mootor vastu ilma probleemideta. Tootjad annavad hooldusvälbaks kohati 10 000 kuni isegi 20 000 kilomeetrit – Pavlini meelest on see hullus! Inglismaal on selleks antud isegi kuni 32 000 kilomeetrit. Õli mootoris on nagu veri su veenides – mida mustem see on, seda enam probleeme tekitab.

Viiendaks – mida enam vidinaid sa oma mootorrattale lisad, seda enam probleeme võib teel ette tulla. Pavlini sõnul on see tundlik teema, sest paljudele meeldivad igasugused ekstra lisad oma tsiklil. Kuid siiski, mida rohkem lisavidinaid, seda rohkem kaableid ja ühendusi, mis kõik vajavad hoolt ja iga isolatsioon võib kuluda, mis omakorda võib teel olles probleeme tekitada.

Kuuendaks – mida rohkem oled sa fokuseeritud oma tsikli tuunimisse, seda enam lükkad sa edasi sellega sõitmist ja seiklusi. Pavlin on seda liialt palju näinud, kuidas tsikli omanikud keskenduvad üha rohkem igasuguste lisavidinate ostmisele ja tuunimisele selmet võtta ratas ja minna sõitma, sest tsikkel ei saagi kunagi nö valmis.

Seitsmendaks – see on lihtne! Arvates, et mida uhkem on su mootorratas, seda vingem sõitja sa oled. Ei, selleks, et olla hea sõitja, ei pea sa omama maailma kõige vingemat tsiklit. Siis sa oled lihtsalt vinge tsikli omanik! Uhke mootorratas ei tee sinust automaatselt head sõitjat.

Kaheksandaks – kuluta oma raha mõistlikult. 2000 dollarit, mis kulus su tsiklireisile, on ju palju paremini kulutatud raha kui 20 000 kulutatud viimasele tsiklimudelile turul, arvas Pavlin. Raha, mis kulutatud reisimisele, annab sulle kogemusi ja mälestusi, mida mäletad elu lõpuni.

Üheksandaks – “Adventure” on üks tore sõna, mis Pavlini meelest on kasutuses suures osas turunduslikel eesmärkidel, et tsiklimüüjatel oleks lihtsam suuri raskeid mammutmotikaid müüa esitledes neid kui kergeid ja peeneid gaselle. Pavlin sõnas, et sa võid seda uskuda või mitte, kuid varem või hiljem õpid sa selle õppetunni selgeks.

Kümnendaks – tsikli vastupidavus ja töökindlus koosneb mitmest eri komponendist – mootorratta lihtsusest, selle korrapärasest hooldamisest ja omaniku sõidustiilist. Ei ole olemas üht ideaalset motikat, vaid igal brändil ja mudelil on oma plusse ja miinuseid.

Allikas: