Kuidas maastikumatkale võimalikult hästi kogu varustus kaasa pakkida?
Maastikusõidu entusiast ja motomatkaja Kristjan Karumets ehk Kurisookaru ja lühidalt Karu jagas Matka TV-le oma kogutud tarkusi sellest, kuidas pakkida kaasa oma motomatka varustus ja valida tööriistad.
Matkamees Väino Laisaar uuris temalt, kas on ka mingi vahe, kas pakkida maanteerattale varustust või hoopis maastikumatkale? “Jaa, on küll!” kinnitas Karu. Ta tõi välja, et maanteeratturid koondavad suure raskuse mootorratta tagumisse otsa ja tihtilugu ka üsna kõrgele. See võib sõidu ohtlikuks teha, sest tsikli esiots muutub väga kergeks ja muudab juhitavust, eriti mõnel mäkketõusul. Karu tunnistas, et nooremana tuli seda viga tal endalgi ette, kus isegi Genova linnas leidunud tänavate mäkketõusul kadus juhitavus, sest raskus oli niivõrd taga ja esiots kerge.
Motomatkaja kasutab tänasel päeval Kriega tekstiilkotte. Kust vajalikku varustust leida, loe siit https://motospirit.ee/kui-vajad-oma-tsiklile-lisavarustust-aitab-sind-motokaup-ee/ Kogu tema magamisvarustus mahub ära ühte 18 liitrisesse kotti: telk, magamiskott ja magamismatt.
Oma rattaga maastikule suundudes on targem kasutada pehmeid tekstiilkotte kui plastikust kohvreid, mis kukkudes puruneda võivad. Karu toonitas veel, et maastikumatkal mängib olulist rolli ka ratta kergus ja tekstiilkott on kergem kui plastikkohver. “Ma olen nendega ka kukkunud, aga siiani on vastu pidanud. Metallkohvri eelis on see, et see on vargakindlam, aga ta on raske,” ütles Karu. Lisaks on kitsama koormaga, mis pehmete kottide puhul sama laiad kui juhtraud, lihtsam vajadusel ka läbi liikluse manööverdada kui laiade kohvritega.
Tähtsaim on hoida oma koorem võimalikult madalal. “Miks ma kasutan ka paagi kõrval kotte on see, et tasakaal oleks paigas ja ma ei paigutaks kogu raskust taha otsa,” sõnas Karu, sest maastikul mäkketõusul tõuseks tsiklinina kohe püsti kui raskust etteotsa ei jaotaks ja see ainult taha jääb.
Kui sa aga satud mõnda linna ja tahaks linnavõlusid nautida, siis turvalisuse tagamiseks on Karul üks nipp. Nimelt katab oma ratta koos kogu varustusega vihmakatte alla, et kellelegi sealt midagi silma ei jääks. “Kui on ikka varas, siis nagunii pääsu pole, aga kui pätipoisi eest asjad peitu panna, äkki ta siis ei tule näppima,” arvas Karu. Boonus vihmakatte puhul on ka see, et ööseks oma ratta koos varustusega vihmasaju puhul kinni kattes, siis jääb kogu tsiklile jääv kraam kuivaks.
Üks võimalus linna peale jalutama minnes oma asju turvata, on tõmmates trossi läbi oma kiivri, jope varrukate ja pükste ja lukustades selle oma tsikli külge. Esimese väikese varganäo peaks see nipp vastu.
Rohkem väärt nippe ja infot vajalike tööriistade jaoks maastikumatkal, kuula juba videost edasi! Teises videos räägitakse telkidest, madratsitest ja muust vajalikust kraamist, nii et vaata ka teist osa!