26. mai 2024
MeelelahutusMotosportUudised

Alakonnu tsiklirallile ei tasu mütsiga lööma minna!

Sel nädalavahetusel kogunevad kõik tsikliralli himulised mootorratturid Lõuna-Eestisse Kaika külla, kust stardib teist korda korraldatav Alakonnu ralli.

Tekst Maria Karumets, fotod MTÜ Särevärin

Kui MotoSpirit ralli organisaatorite, vendade Siim ja Andre Särega tormise kolmapäeva lõunal kontakteerub, ütlevad mehed, et nad on raja kontrollimisega Lõuna-Eestis poole peal ja väljas on ikka täitsa sügis! Tormituuled piitsutavad vihma halastamatult, kuid see ei sega tõelisi ralli entusiaste. Vennad toonitavad, et ettevalmistusi rallisõiduks võiksid kõik teha.

Tugevad tormituuled väga hullu kahju juba varasemalt ette valmistatud rajale ei olnudki teinud. Vaid ühes kohas tuli vendade jutu järgi puu eest ära saada, kuid teistes kohtades saab tsikliga kenasti mööda. Puid oli ette lanegnud isegi vähem kui nad arvasid, kuid pidage meeles, et telefonikõne ajal olid nad alles poolel teel.

Pinnas on sügiseselt libe. “Oma rehvid võiks ikka üle vaadata, mütsiga lööma ei tasu tulla, rada kehva rehvivalikut ei andesta,” vihjas Siim “Koldehunt” Säre ja nentis, et veel jõuab rehvid enne üritust ära vahetada. “Rehvi ääred võiks ikka pidada, sileda rehviga ei ole hea mõte tulla. Kaldus teel vajud kohe ära muidu,” vihjas ta.

Organisaatorid toonitavad turisti klassis osalejatele, et arvestada tasub meie sügisese ilmaga ja riietuda vastavalt. “Kui sa sõidad kuni üheksakümmend kilomeetrit tunnis, et sul oleks siis soe. Ralli omad selle pärast muretsema ei pea, sest nii kiireid hetki tuleb teil vähe,” vihjas Koldehunt. Vennad soovitavad kaasa varuda kuivad kindad, mida neutralisatsiooni alas märgade vastu välja vahetada. “Rada on siiski väsitav ja fookust hoida keeruline, siis tasub segavad faktorid nagu märjad kindad elimineerida,” arvas Siim.

Rallirada saab olema tunduvalt keerulisem kui eelmisel aastal. Sõita saab näiteks umbes juhtraua laiustel single trackidel – kes veel hästi oma ratast ei käsitle, siis Koldehunt usub, et Alakonnu ralli lõpuks oskab ta seda päris hästi.

Kui möödunud aastal oli turisti klass niivõrd raske, et ainult viis osalejat suutis lõpetada, siis tänavu see enam nii raske ei tule. “Turisti klass on neile, kes tulevad süsteemi omandama ja esimest kogemust saama, neid me enam nii keerulistesse kohtadesse ei saada,” lubas Siim. Selles klassis saab normaalse kruusarehviga hakkama ja füüsilist nikerdamist on vähem, mis keha soojas hoiab, seega tasub rõhku panna riietusele.

Kuna lubab sademeid, siis kodutööna enne rallit võiksid osalejad oma ekraanide puutetundlikkuse mõne rakenduse abil välja lülitada. Kui ekraan märjaks saab, et telefon ei hakkaks siis isetegevust tegema.

Hetkeseisuga on 67 osalejat kirjas kolmest erinevast riigist. Seekord lisandusid lisaks lätlastele ka soomlased, kes suure huviga sellist distsipliini sõitma tulevad. Säre sõnul on roadbook ralli sõitmine legendi järgi rahvusvahelises võtmes hea, sest keelt ei pea ju oskama, vaid tuleb osata legendi ja selle sümboleid lugeda.

Kui keegi soovib ralliga ühineda, siis veel mahub ja kohaletulijad lubatakse rajale, kuid kogu kodutöö, kuidas kõik käib, tasub eelnevalt selgeks teha, sest laupäeva hommikul ei ole korraldajatel enam aega selgitusi jagada. Või tulla kohale juba reede õhtul, kui alates kella neljast on avatud proloogi rada, kus legendi lugemist harjutada ja sisse elada ning pärast seda saab veel küsimusi esitada.

Mis on roadbook ralli – uuri siit https://motospirit.ee/roadbook-ralli-kuidas-legendi-lugeda-ja-mida-rallisoiduks-tarvis-on/

Mis Alakonnu rallil toimuma saab, kuidas registreeruda ja mis klassides osaleda saab, uuri siit https://roadbookrally.com/event/2PR7G/alakonnu-ralli-2023/information

Mine ühine ka Facebooki grupiga, kus kogu roadbook ralli info liigub: Estonian Motorcycle Roadbook Community