13. apr. 2024
MotosportUudised

Leigo Endurol võidutsenud Biene: “Minu võit tuli pooleldi kingitusena”

Laupäeval toimus Lõuna-Eestis Leigo järvede ümber Eestis juba ainulaadseks muutuv traditsioonilise enduro võistlus, mis oli sõitjate seas niivõrd populaarne, et osavõtjate rohkus päeva veidi sekeldusi tekitas.

Fotod Raido Kull

Suurimaks konkurendiks oli Leigo endurovõistlused võitnud Priit Bienele soomlane Eemil Helander, kes gold klassi teise koha võttis. Kolmandaks sõitis ennast Tajo Andressoo. “Mulle tuli võit pooleldi kingitusena. Me sõitsime neli katset, millest kolm võitis Helander, kuid üks katse läks tal nii palju nihu, et sain temast poolteist minutit kiiremaks,” tunnistas Biene. Helander jäi tema teada kuskile palkida taha kinni ja kukkus mudas sinna päris tublisti kinni jäädes, mis kiire soomlase aega raiskas.

Biene sõnul on Leigol alati suurepärased endurorajad. “Seal see pinnas ja maastik on suisa välismaine, looduslikult mägine ja tuleb kohe päris enduro hõngu sisse,” kirjeldas ta. Endurosõitja sõnul on nii Eestis kui kogu Baltikumis rajameistritel kombeks midagi rajale ehitada takistuste näol. Välismaal on aga loodus ise endurorajal takistus – Itaalia või Prantsusmaa näitel teravad pika kaldega mäed. “Kuna Eesti on sile maa, mullane, liivane või turbane, siis Eestis on vaja takistusi juurde luua. Leigol rajameistri enda jutu järgi olid takistused ise talvel tormiga rajale kukkunud, aga mulle tundus, et midagi oli ikka ise ka juurde lisatud,” rääkis Biene.

Rajale jagus palgiületusi omajagu. “Muus osas, Leigol ei ole pinnas põhjatu ja ära ei upu, aga samas sa saad alati nendest mudamülgastest ka mööda sõita valides parema trajektoori. Tsiklipesu oli maksimaalselt 10 minutit pärast võistlust,” jutustas Biene, et rada mudane polnudki.

Suurimaks takistuseks rajal oli Biene jaoks teisele ringile minnes kaasvõistlejad, kes olid alles esimesel ringil. Võistlustel osales erinevates klassides kokku 160 sõitjat, kes kõik etteantud rajale ära mahtuma pidid. “Kogu võistlusel oli tasemevahe liiga suur. Kui mina ja teised, kes eesotsas startisid, tahtsid minna kolmandale ringile, siis osa rahvast oli ikka veel esimeselt ringilt tulemata. Ma näen, et seda olukorda saab kindlasti tulevikus parendada ja tuleks sõitjatega läbi arutada, kuidas seda probleemi lahendada,” leidis Biene.

Kui Biene sõitis kiiruskatse ja ülesõidu ära 20 minutiga, siis osadel sõitjatel kulus selleks rohkem kui tund. Taolist olukorda, kus takistustena on rajal algajamad sõitjad ja kiirete startides pole rada tühi, on Biene sõnul tema kümneaastase endurokarjääri jooksul ainult Leigol ette tulnud. “Aga see kõik on lahendatav ja rääkisime ka korraldajaga, et kuidas seda olukorda lahendada võiks, et kõik oleksid tulevikus õnnelikud,” lisas Biene.

Silver klassi võitis Rauno Mägi, teiseks tuli Andres Arro ja kolmandaks Steve Luiv.

Bronx klassis võidutses Alfred Alliksoo, teiseks sõitis end Risto Raudberg ja kolmandaks Jaanek Anderson.

Iron klassi tugevaim oli Ergo Säärits, teiseks tuli Kaido orav ja kolmandaks Markel Luiv.

Juunior klassi kiireim oli Jürto Brauer, teine Timur Kelle ja kolmas Aksel Porroson.

Klassis 40+ sõitis kõige kiiremini Mika Karma, teisena Riho Kollist ja kolmandana Erki Palusoo.

50+ kiireim mees oli Antti Laine, teine Jaakko Karikuusi ja kolmas Janne Vesterinen.

60+ klassi parim oli Mika Vuori, teine Kari Partanen ja kolmas Kari Kuutela.

Vaata kõiki tulemusi SIIT