26. mai 2024
Reportaaž

MudEST Rallil osalenu: “Sellist kogemust pole enne olnud!”

Laupäeval toimus Sirgala karjäärides MudEST Roadbook ralli. Seekordse ralli tegi eriliseks see, et võistlusklassidesse lisandusid ka autod, ATV-d ja UTV-d. Võistlusele registreerus 67 võistkonda ja raja pikkuseks oli 200 kilomeetrit.

Siim Säre, Moto over 160 km klassist

Võistlejaid oli seekord Eestist, Lätist ja Soomest. Korraldajad olid loonud väga keerulise raja, mida sõites kohati tundus, et oleks sattunud kuu peale. Raja intensiivsus oli nii tugev, et istumise hetki tsikli peal põhimõtteliselt ei olnud. Pinnas vaheldus järskude tõusude ja langustega. Kui juhtuski olema tasane, siis oli see liivane või väga künklik. Suurte ratastega võistlejad ütlesid kui ühest suust, et sellist kogemust enne pole olnud, kus pead 200 kilomeetrit koguaeg töötama.

Peale poolt distantsi hakati juba tehnikat kui ennast hoidma. Raja ääres parandati rehvi ja viidi ise läbi kergemaid remonttöid. Veetakistusi oli mitmeid, kuid kõige ekstreemsemaks oli peale järsku langust umbes 200 meetri pikkune lõik, milles veesügavus oli 60 sentimeetrit.

Kui enne võistlust oli mootorratta juures midagi lahti või kehvasti kinnitatud, siis selle võistluse käigus said sa teada, mis see oli. Ise läksin sõitma 1,2 baarise rehvirõhuga, mis sellisele pinnasele oli liiga vähe. Tundsin sageli, kuidas kivid veljeni lõid. Poole distantsini õnnestus rehvi purunemist vältida.

Neutralisatisoonialas sain rehvidele rõhku juurde pumbata. Tundsin end füüsiliselt hästi ja otsustasin teise poole distantsil tempot tõsta. Sõitsin neutralisatsioonialast välja ning juba esimese kilomeetri peal oli suur tõus, mida läksin päris kiiresti võtma. Keset tõusu oli aga väga suur terava servaga kivi, kuhu otsa sõitsin. Üle lenksu lennates kuulsin koheselt, kuidas rehv pauguga lõhki läks. Maandumise hetkeks oli mul juba teada, et siit edasi ma ei sõida. Lonkasin rattaga tagasi neutralisatsiooni alasse, kust korraldaja mind käruga juba võistluste staapi transportis. Oli ülivõimas kogemus ja jään ootama järgmist väljakutset. Seni aga alustame tööd sügisese Alakonnu ralli 2023 korraldamisega.

MudEst Rally Raidil oli kaherattalistele kaks klassi – moto over 160 kg ja moto under 160 kg. Rohkem kui 160 kilogrammi kaaluvate tsiklite klassis startis 21 osalejat, kellest finišeerus 10. Parim oli lätlane Salvi soma KTM 790 Adventure R-l. Teiseks tuli Puusepp KTM 950 Adventurel ja kolmanda koha sõitis välja taaskord lätlane Eduard soma Yamaha Tenere 700-l.

Kergemate tsiklite klassis startis kokku 11 sõitjat ja tulemuse sai neist kirja 8. Parimaks osutus Priit R Sherco 300 SEF-R-l, teine mees oli lätlane Rihards Finsders GasGas 700-l ja kolmas samuti lätlane Aigars Zeiza KTM 690 endurol. Kõiki tulemusi näed SIIN