Uudised

Otepää motoklubi rajab uhiuut krossirada

Viimastel aastatel on Eestisse hulgaliselt uusi motokrossiradu lisandunud ja ehk on lootust, et murrame laulurahva staatusest hoopis välja krossirahva staatusesse. Järgmine uus põnev rada lükati sisse Otepää külje alla, mille profiili Tanel Leok isiklikult kujundamas käis.

Fotod erakogu

Otepäält 12 kilomeetrit Sangaste poole on Otepää motoklubile kerkimas uhiuus motokrossirada. “Otepää kandis on väga raske maapinda leida, sest siin on looduskaitsealad, aga läbi tutvuste tekkis meile kontakt, kellel oli meile sobiv maalapp ja omanik oli nõus, et sinna krossiraja rajame,” rõõmustas Otepää motoklubi liige, motokrossisõitja Karleen Randver. Maaomanik ise korraldab seal autodele off-roade ja kaks naabrit, kes läheduses, neil polnud krossiraja vastu pretensioone. Randveri sõnul on maa-ala piisavalt suur, et saab sinna kiire ja suure krossiraja teha. Hetkel on raja pikkuseks umbes 1,2 kilomeetrit, aga pikkust lisandub veelgi.

Maatüki leidis Otepää motoklubi kaks aastat tagasi. Senini on motoklubi siht olnud pigem trial. Kui Karleen Randver klubiga liitus, määrati tema motokrossi eest vedama ja nii võttis ta eesmärgiks, et klubile on oma krossirada tarvis. “Ma nii palju otsisin seda kohta! Sa võid saada kasvõi 80 eitavat vastust, aga kui lõpuks tuleb see jah, siis see ongi täielik jackpot!” rõõmustas ta.

Maaomanik oli ideega koheselt päri ja uuris suisa, kus nad varem olid. Randver unistab sellest, et luua sinna tõsiselt suur motokompleks krossiraja, enduroradade, trialikompleksi, kämpingute ja pesualadega, kuhu ka põhjanaabreid meelitada. “Mul oli postkast umbes kui pildid üles panin! Rahvas kirjutas, et kas päriselt ka tuleb Otepääle rada? Ei olegi enam ainult suusatajate paradiis!” jagas Randver rahva rõõmu. Ka Otepää vallavanem oli väga poolt, et sinnakanti ka suvisemaid tegevusi tekiks.

Raja profiili aitas välja mõelda ja luua Eesti legendaarseim motokrossisõitja Tanel Leok isiklikult. Raja loomisega tegid nad algust möödunud sügisel. “Teda oli õudselt raske kätte saada, aga ta lõpuks leidis selle aja ja tuli appi. Ta võttis poja ratta, vaatas ringi ja hakkasime lihtsalt tokikesi maha panema, läbi sõitma ja saime algse rajaplaani paika,” kirjeldas Randver. “Tanel pidevalt muutis ja lisas midagi. Sõitis jälle läbi ja rääkis, kuhu lained teha, kuhu platoo võiks tulla, kuhu pidurdusnukid teha,” rääkis Randver.

Kuna vastu talve ei õnnestunud enam buldooserit saada, jäid tokikesed kevadet ootama. Randver lisas, et nüüd, kus buldooser on raja sisse lükanud, siis ta usub, et kui Leok seda näeb, kukub ta pikali, sest rada sai niivõrd vinge! Otepää kuppelmaastik ise toetas väga hästi raja kujundamist. “Tanel nägi kohe kohti, kuidas looduslikke olusid ära kasutada,” märkis Randver. Pinnas on uuel rajal savine mullaseguga, sekka mõni kivisem koht.

Järgmine protsess on hüpete silumine ja nurkade paika panemine. “Seda vastutust mina küll ei julge võtta, need peavad head saama, sest rada peab tulema hästi harrastajasõbralik,” lausus motokrossinaine. Hetkel on rada viimase lihvi ootel, et Leok saaks tulla veel korra appi ja buldooser nurki paika ajama.

Nii buldooserijuht kui Randver ise lükkasid elus esimest korda krossirada sisse. “Meil oli hästi huvitav kombo – mina, kes ma pole kunagi krossirada teinud ja buldooserijuht, kes ei ole mitte kunagi krossirada lükanud. Nii me siis olime seal kahekesi, et ega midagi polegi, kui teeme ära!” sõnas ta. Ta kirjeldas, et kõige võimsam moment oli see, kui tera esimest korda pinnasesse läks ja rada päriselt vormuma hakkas. Randver loodab, et saab raja avada mai lõpuks.