3. mai 2024
Persoon

Lugeja arvamus ja üleskutse automaksu teemal, et rahvas poleks hääletu allaandja

Südaööl enne mootorratturite ja motosportlaste koosolekut Riigikogu ees laekus MotoSpiriti toimetusele ühe motomaailmas tugeva tegija üleskutse ja arvamus, kus ta kutsub inimesi püsti tõusma, et riigi ebaseadusliku, ebavõrdse ja varjamatult kodanikuõiguste ja Eesti vastu suunatud mootorrataste ja automaksu vastu astuda.

Kontrollimatu ja väga küsitava automaksu (€308,65 per iga registris sõiduk keskmiselt) kehtestamise mandaadiga diktatuurirežiimile selgelt sõnastada, et nii ei lähe mitte Eesti riigi ja kodanike õiguste vastu tegutsedes. Kes viisakast jutust aru ei saanud ja tühistas meie 77 000 üle loetavat digitaalallkirja Eesti ajaloo suurima petisioonina.

Kus Vespa tirts peab selleks maksma maailma ökonoomsema 117kg Euro5 ilma rohelisema ja efektiivseima kilomeetri eest aastamaksu €45, 3-5 kuud sõitu ja 4500kg elektri kaubabuss maailma suurima kilomeetri jalajäljega, mis on lapsorjatöö ja diktatuuri režiimide jõul ehitatuna, maksab aastamaksu €0. Samas 12 kuud aastas teid oma ületonaashiga lääpa sõites ja piduri kummi jäädet treides. Esimese sõiduki eluiga 100 aastat teisel 5 aastat. 95% ulatuses ümber töötlematute akudega ja kasutuskõlbmatu sõidukiga, mis läheb nagu tõuks, e-velo ja velo lihtsalt prügimäele, kui üksi tsikkel ei lähe maailmas sisuliselt mitte kunagi prügimäele läbi sajandite. Kõik ring kasutatakse ära viimase poldini. Siit enam rohelisemaks üks km ei lähe kunagi.

Tsiklite maailma ühtedeks kõrgemateks kujunevad registreerimistasud on tänaseni eelnõu sõnade Rosolje sisse ära peidetud ja ebaseaduslik saladus, mis moonutab transpordi vahendite turu Eestist pöördumatult katki ja toob totaalse kaose eri maailma riikidesse kaduvate sõidukitega. Kus aga selle laekumata jääva maksu katteallikaid keeldutakse avaldamast suvest saadik nii nagu ebaseaduslikult puuduvaid mõjuuuringuid. Mille objektiivne koostamise võimekus täielikult riigil puudub. Ehk juhtimine jälle läbi tagajärgede nagu see on Reformierakonnal kogu aeg ainult käinud miljardite hävingute saatel. Kus piiramatu vajadus raha järgi kasvab alljärgnevas tempos. Riigikogu võttis 7.detsembril vastu 2023. aasta riigieelarve, mille tulud kasvavad tänavusega võrreldes 2,2 miljardit eurot. 2024 aasta riigieelarve on 16,8 miljardit. Kui 5,6 oli 2023 aasta riigieelarve, mis tähendab, et 1,2 miljardit kirjutati veel juurde. Kus kahe aastaga tuli riigieelarvele otsa €3,4 miljardit! Ehk maksude tõstmine vältimatult täielikult puuduva juhtimisekompetentsi juures jätkub täpselt samas tempos edasi. Kus salastatud riigieelarvega maksude tõstmist nimetataksegi riigi juhtimiseks. Et ärge arvake, et nii tsikli kui autode maksu ei hakata korrutama kahe ja kolmega Eestist.

Roheline õiglane demokraatlik õigusriik ja riigieelarve korda tegemine? Tehnikakultuuri ja liikumisvabaduse likvideerimise saatel, kus riik varjamatult seaduseelnõus sõnastab, et eesmärk on aastas kolmel protsendil kodanikelt (22 355?) liikumisvõimalused ja liikumisvabaduse ära võtta. Põhiseadus jälle tühistatud koos parlamentaarse demokraatiaga. Sellega ei tohi kodanik leppida kui ta on oma riiki päriselt väärt. Kui täna ei tegutse varjamatu lõputantsu implementeerimise vastu, siis siit selgelt edasi enam väga palju minna pole.

Kus sportmootorrataste maksustamine mis kunagi maanteel ei sõida, on üheselt EU’s ebaseaduslik ja ebavõrdne kohtlemine, mida ei saa ellu viia juhul kui kõik jalgpallid, tennisepallid, jalgrattad, reketid ja tossud ei lähe varamaksu alla. Kus motosportlased pole sisuliselt mingit tuge riigilt kunagi saanud ja on oma infrastruktuuri kõik ise rajanud ja selle pealt kõik maksud ka riigile maksnud selle eest sinna otsa. Siin ei saa unustada, et osav petukommunikatsioon varjab ülikõrgeid juriidiliste isikute maksumäärade osasid, mida enamus kalkulaatoreid kuritahtlikult ei ole näitama pandud.

Mis probleemi me ikkagi lahendame ja ostame selle €230M eest aastas + KM tõus + kütuseaktsiis tõus + kütuse EU föderaalmaks progresseeruva hinnaorientiiriga kuni €2 per liiter praeguseks + Kaja THI? Kus on EUs tagant kolmandal tasemel teede taristu, mille poliitideoloogiline mitte välja ehitamine on nüüd roheline mõtteviis. See on päriselt riigieelarve korda tegemine ja majandusse investeerimine ning riigi turvalisuse tagamine nagu täiesti puuduva valdkonna kompetentsiga sm. Põrklaev väidab? Et selleks kõigeks on vaja kodanikud ja ettevõtted surnuks maksustada ja kodanikelt võtta nende põhiõigused? Kindel?