26. mai 2024
Uudised

Tsiklitootjad ühendasid oma väed, et sisepõlemismootorid säiliksid

Yamaha Motor, Honda, Kawasaki ja Suzuki said loa luua tehnoloogiliste uuringute ühendus nimega HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), et arendada väikese mobiilsusega masinatele vesinikkütusega mootoreid. Vesinikumootorite väljatöötamine aitaks luua süsinikdioksiidivaba ühiskonda.

Ühingu meelest on maailma saastevabamaks muutmisel tarvis mitmesuunalist strateegiat ja mitte keskenduda vaid ühele energiaallikale. Nemad peavad järgmise põlvkonna energiaallikaks just vesiniku jõul töötavaid mootoreid, mille nimel nad ka teadus- ja arendustegevust hetkel teevad.

Vesiniku jõul töötava mootori arendamises jagub piisavalt tehnilisi väljakutseid. Selle leek põleb väga kiiresti ja süttimise pindala on suur, põlemine on ebastabiilne. Kui seda kasutada näiteks mootorratastel, on probleemiks ka piiratud kütusepaagi maht. HySE liikmetel on õnneks palju teadmisi ja tehnoloogiad bensiinimootorite väljatöötamiselt ning üheskoos saavad nad oma teadmised ja kogemused rakendada uute lahenduste välja mõtlemiseks.

HySE esimehe kandidaat, Yamaha Motor Co. Ltd. tehniliste uuringute ja arenduskeskuse tegevjuht Kenji Komatsu kommenteeris: “„Meil on väga hea meel teatada ühingu moodustamisest. Vesinikmootorite väljatöötamisel on palju väljakutseid, kuid loodame, et ühingu tegevus edendab alusuuringuid, et nende väljakutsetega toime tulla. Oleme pühendunud sellele ettevõtmisele missioonitundega säilitada sisepõlemismootorite kasutamine, millele meie eelkäijad on panustanud pikaajalisi jõupingutusi seda luues ja arendades.”

Seega on tootjatel nüüd tõsine tööpõld ees, kus tuleb välja selgitada vesinikkütusega mootorite funktsionaalsus, jõudlus ja töökindlus. Lisaks vajavad lahendusi kütusevarustussüsteem, vesinikupaakide kasutuselevõtt ja tankimine.