Noppeid Alakonnu ralli korraldaja arvutist – kes kihutas, kes eksis rajalt?
Oktoobri keskel toimunud roadbook ralli formaadis Alakonnu ralli Lõuna-Eestis oli osavõtjate poolelt suisa rahvusvaheline, kus lisaks eestlastele oli stardis nii lätlasi kui soomlasi. Tsiklirallit korraldanud MTÜ Särevärin üks eestvedajatest Andre Säre pani MotoSpiritile kokku ägeda kokkuvõtte, mis siis rajal toimus ja mis kellelegi tulemustes saatuslikuks sai.
Selline kokkuvõte sündis Andre Säre sõnul tegelikult juba laupäeva õhtul pärast rallit kui osalejad soovisid korraldaja arvutist näha, kuidas neil läks ja teatud kohti rajal täpsustada. Lõpuks oli huviliste hulk juba piisavalt suur, et kogu info projektoriga seinale kuvada ja üheskoos tekkis justkui ralli järelevaatamise tund.
Säret hakkas ennastki huvitama osalenute trajektoorid ja nii hakkas ta uurima rohkem sügavuti, kuidas kellelgi läks. “Huvitavaid asju paistis rajal käitumisest silma – üks käis suisa tsiklit neutralisatsioonialas pesemas. Ja muidugi ka kiiruseületused, kuid mõni mees tegi ka täiesti puhta sõidu ilma trahvideta,” seletas Säre.
Kiirusepiirangutest rääkides toonitas ta, et mitmeid piiranguid märkide näol päriselt tee ääres ei eksisteerinudki näiteks külade läheduses ja hoovidest läbisõidul, vaid jälgida tuli roadbooki legendis olnud kiiruse piirangut. “Silma torkas ka see, et eessõitja jälge ei tasu usaldada – näiteks läksid turisti ja ralli rajad vahepeal lahku, aga nii mõnigi läks jälge mööda, mitte nii nagu legend ette nägi,” lisas Säre veel. Alljärgnevalt aga korraldaja tähelepanekud Alakonnu rallil osalenute rajal sõitmisest.
TURIST
Nr 20 Kristjan rikkus oma võidu siin, kui kihutas 50 alas max 77,5 km/h ja kogus üle 18 min ajatrahvi.
Nr 22 Martinez mängis oma võidu maha kahes kohas liialt kiirustades. Võib-olla ta kardab jõgede lähedust.
Nr 2 Algaja võitis vaatamata korduvatele eksimistele ligi 4 tundi kestnud sõidu 57 sekundiga.
Nr 5 Mailu oleks ilma kahes kohas saadud sümboolse kiirustrahvita ise Algaja ees ca minutiga Turisti klassi kinni pannud. Paraku õnnetu neljas.
Nr 31 Indrek Kuusk kiirustas kõikjal kus võimalik. Neutralisatsioonist 3 min varem väljumine andis 12 min ajatrahvi ehk neto trahv 9 minutit. Trahvide summa kukutas ta esikolmiku väärilise ajaga hoopis teise kümnesse.
Nr 36 Kallastu ja nr 56 Bura kogusid rohkem kui 30 km/h kiirust ületades ajatrahvi tundides.
Kusjuures Kallastu kiirustas juba enne starti.
Bura ei suutnud esialgu uskuda, et turist peab üle kahtlase profiiliga Antsla jõe silla sõitma. Läks igaks juhuks tagasi legendi kontrollima ja leppis oma saatusega – usalda, aga kontrolli.
Nr 55 Sata pääses napilt neutralisatsioonis rumala vea vältimisega. Sõitis kogu ala kenasti 17 minutiga läbi ja sai viimasel hetkel enne tulipi puhvertsooni (tulip oli tegelikult juba ületatud) lõppu pidama ja ei väljunud alast liiga vara. Läks siis tagasi tanklasse ning väljus alast 7 minutit hiljem kui oleks vaja ehk veetis alas kokku 37 minutit.
Tulip nr 125 tekitas tekitas segadust sellega, et kirjeldas tee kurvi ja mahasõitu paremal. Mitmed sõitjad pidasid seda 50m kaugemal asuvaks mahasõiduks.
Nr 46 Konsap käis päris kaugel ära
Konsap kasutas neutralisatsioonis saada olevaid muidki teenuseid peale tankimise. Nt pesi ennast vahepeal puhtaks. Viisakas osaleja!
RALLI SINGLE klass
Paljude rallikate (ka twin klassi) “tõmmekaks” oli tulip nr 8 (nr 3 pärast starti), kus erinevalt turistidest pidid nemad paremale väiksemalt metsateele pöörama.
Nr 15 Junkin mängis pideva kiirustamisega maha teise koha. Kokku 9 kiiruse ületamise olukorda ja summaarne ajatrahv üle 8 min.
Nr 59 Rannar Uusna pakkus tulevasele võitjale Peeter Karjale alguses head konkurentsi. Rannaril aga puudub varasem Alakonnu kogemus ja jäi juba 27 kilomeetri peal navigeerimisega hätta. Sõitis tagasi roadbooki kontrollima ning sattus siis rajalt juba päris kaugele. Eksimusi tuli veel ja Rannar tuli 57 km peal rajalt maha. Väidetavalt vedas tehnika alt, aga kas tõesti?
Singlite klassis tehti vahed sisse raske raja ja kraaviületustega rikastatud Parandu metsas. Seda lõiku läbis võitja Peeter Karja 21 minutiga. Enamik said selle lõiguga hakkama ca 35 minuti jooksul. Single ratastega igapäevamatkajad veetsid sellel 4 km pikkusel lõigul juba üle tunni.
No 9 Suokko ja No 23 Petri saavad kõige entusiastlikemate osaleja tiitlid. Tulid üle lahe kohale, et üritusel osaleda. Suokko startis kell 11:04 ja esimeses tulipis ootas sõbra järele. Vaikselt kulgesid nad oma eksimustega, kuniks püüdsin nad rajal kinni ja soovitasin ühe lõigu vahele jätta. Sellega kaasnes küll 15 min waypointi mitte läbimise ajatrahvi, aga vähemalt jõudsid nad enne kontrollaja lõppu kohale. Tihti ületati kiirust, aga mitte nii palju, et tundides trahvi saada. Muhedad vanad koos sõbraga ei jätnud sõitu pooleli ega virisenud isegi ilma üle.
Nr 30 Girts, nr 13 Smirnovs, 47 Pätt, nr 32 Ilja jäid hätta combi tulipi nr 51 arusaamisega. Parempöördele järgnes otsesõit kitsamale metsateele. Nemad sõitsid enesekindlalt mööda peateed edasi kuniks kaitse läbi lõi ja järgnes valulik taastumine.
Kroonimets oli ka üleüldiselt paras pusimine. No 58 Juris oskas kuidagi osa rada vahele jätta. Õnneks polnud seal waypointi, aga uuesti joonele saamine tekitas kõvasti ajakadu.
Mitmed kiirustasid vasakpöördega siin, nt nr 9 Pätt
Nr 13 Smirnovs suutis pärast Kroonimetsa ennast kokku võtta. Kui metsast väljudes ca km 42 peal oli kaotus tulevasele võitjale Peeter Karjale 15 min, siis 215 km hiljem raja lõpus oli tema kaotus kasvanud vaid 7 min ja saavutas lõunanaabritest parima 4. koha ilma ühegi trahvita.
Nr 62 Kristo sõit on huvitav. Mees on teinud tõsist tööd, et rajal püsida ja mitte kiirust ületada. Käis hulkumas, aga alati taastus olukorrast. Ka tema jättis vahele ühe ralli klassi maasika – ilmselt oli ta klammerdunud ees sõitnud turisti külge. Waypointi seal polnud ja trahvi ei järgnenud.
Siin on Kristo 30 km/h piiranguga ala 2x viisakalt läbinud
Juba starti sõitmisel pani ta teeotsast mööda. Ma veidi imestan, et sa kohale jõudsid. Hästi tehtud!
Carma motoklubi enduro lõik oli navigeerimise väljakutseks neile, kes ei tahtnud enduro rajalt maha pöörata, kui tulip seda nõudis. 51 Delvers, 62 Kristo, 25 Reinis aga kõige markantsem 24 Rapsevicius, kes ei osanud üldse enam metsast välja saada ja kutsus korraldaja appi. Juhatasin ta õigele teele.
Nr 25 Reinis Upitis nautles Vilaski kandis päris kaua ringi ja käis vist kõik metsas olevad rajad läbi. Sul oli kindlasti lõbus.
RALLI TWIN klass
Sõitsite ju Single klassiga sama rada ja muidugi saite ka teie raja alguses oma tähelepaneku õppetunni kätte. Loodetavasti tõstis see teie hoolsust
Nr 38 Salvis võitis ülekaalukalt ja eeskujuliku roadbooki jälgimisega – rajalt ei eksinud kordagi. 10 sekundit ajatrahvi 6 sekundit 1 km/h üle lubatu sõitmise eest. Tõeline kõigi kasside isa.
Nr 10 Kurisookaru oli ainuke, kes ei saanud sekunditki ajatrahvi.
Nr 17 Mikk J magab siin pöörde maha ja paneb siin pikalt otse edasi – turistidele vastassuunas.
Pärast tehtu mõistmist sõitis ta kogu lõigu uuesti läbi. Nii pidigi, sest sõidu ajal gps kaardi jälgimine ja raja salvestamine oli keelatud. Aga Parandu metsas tegi ta natuke lõiget. Preemiaks 15 min ajatrahvi.
Parandu metsas olid kiiremad nr 38 Salvis, nr 34 Nurkademäng, nr 4 Siim ja nr 41 Allan läbides selle lõigu ca 30 minutiga. Üle tunni investeeris sinna nr 95 Puusepp, nr 10 Kurisookaru ja nr 40 Kermo. Kuidas Puusepp suutis nii palju aega Nurkademängult tagasi võtta? Tema neto sõiduaeg oli kiirem kui Nurkademängul. Kolmanda koha sai ta karistusena tundliku koha alguses kiirustamise eest saadud karistuste tõttu.
VAATA RALLI KLASSI SÕITJAID MÖÖDA KAARTI VURAMAS: https://roadbookrally.com/class-section-traces-map/699#and=734
VAATA TURISTI KLASSI SÕITJAID MÖÖDA KAARTI VURAMAS: https://roadbookrally.com/class-section-traces-map/700?fbclid=IwAR3LqWYR74d9LYBhElYiXyPthoTzW4eB49RkR0q7w_g0qIbd6nyseE4gVmY
Üritusest ja rajast meeleolu näed korraldaja videost: