15. dets. 2024
Meelelahutus

Inspiratsioon: kui kõrgele saab mootorrattaga sõita?

Mis sa arvad, kui mitme tuhande meetri kõrgusele võiks üks inimene oma Yamaha Tenerega sõita? Üks omamoodi off-roadi sõitja, hispaanlane Pol Tarres proovis ära!

Fotod Yamaha General

Pol Tarres on üks ebatavaline offroadi sõitja – alati ei pea võidu sõitma, vaid suuri tegusid saab teha ka teisiti. Ehkki ega ta on ka võidusõitudes väga kõva käsi ja trialis suisa maailmameister olnud.

Tarres teeb imelisi tegusid oma 200 kilogrammisel Yamaha Tenerel. Kui kogu maailm vaevles kuulsa pandeemia käes, mõtles tema endale välja järgmise väljakutse. See mees teeb tsiklil võimalikuks selle, mis tundub teistele sõitjatele ilmvõimatuna. Ta motivatsioon ja kirg suunasid ta uut eesmärki saavutama – sõita mootorrattaga kõige kõrgemal maailmas.

Lõuna-Ameerikas Andide mäestikus on üle 100 mäetipu kõrgemal kui 6000 meetrit merepinnast. Sellisel kõrgusel hakkab inimorganism võitlema ellujäämise nimel. Hapnikupuudus tekitab pearinglust, hallutsinatsioone, reflekside aeglustumist ja unisust. Hoolimata sellest kõigest, võttis Tarres eesmärgiks panna nii end kui oma mootorratast sellisel kõrgusel proovile. Sihiks sai tipp nimega Mercedarios. Mees ei peljanud läbikukkumist ehkki insenerid olid pakkunud, et tsikkel sellisel kõrgusel sellise hapnikutaseme juures ei pruugigi töötada. Ainus viis teada saamiseks oli proovida.

Julgustuseks võttis hulljulge tsiklimees ballooniga selga veidi lisahapnikku juhuks kui tal endal peaks halb hakkama. Baaslaager asus 3200 meetri peal.Mäe külgedel tõuse võttes kurtis Tarres, et tsikkel upub pinnasesse ja keeruline on edasi edeneda. 4800 meetri peal rääkis ta kaameramehele, et see on ikka ekstreemselt raske! Tõusud olid väga pikad ja pinnas keeruline, mis sõi tagarehvi.

Esimese päeva tõusu lõpuks oli tagarehv omadega otsas ja juht ei osanud pakkuda kui kaua sidurgi veel vastu peab. Järgmise päeva hommikul tsiklit tankides ja 4800 meetri kõrgusel käivitades kiitis Tarres oma Tenered taevani, et see tsikkel on lihtsalt imeline.

Mõned sajad meetrid kõrguses edenenuna rääkis Tarres, et see kõik on ekstreemselt väsitav. Eemalt tundub mäe külg justkui päris laugena, kuid lähemale jõudes muutub mäekülg üha hirmuäratavamaks. Tegelikult on mägi suhteliselt järsk ja vajab head hoovõttu.

Andide mäestiku kõrguselt kaheksas mägi Mercedario on 6720 meetri kõrgune. 6155 meetri peal näitas Tarres, et tsikli tagarehv on omadega täiesti läbi, sest pinnas on niivõrd pehme, et tsikkel vajub läbi kiviklibu sisse ja nõuab tohutut füüsilist pingutust nii temalt kui tsiklilt, et üles saada. Sel kõrgusel on Tarresel endalgi juba lisahapniku torud ninas, kuid ta sõnul need vaevu aitavad teda. Tsikli üles nügimine nõuaks temalt juba liigset pingutust taolise nuppudeta pea sileda rehviga.

Tarres oli selleks hetkeks kenasti aklimatiseerunud ja uskus, et tegelikult suudaks ta veelgi kõrgemale saada, kuid esimese testi võib lugeda õnnestunuks. Test sai tehtud viies nii inimese füüsilise keha kui mootorratta võimed viimase piirini. Sel kõrgusel sõnas Tarres, et on väga õnnelik, et läheb koju uue rekordiga, kus ta sõitis kahesilindrilise mootorrattaga 6155 meetri kõrgusele. Tenere käitus sel kõrgusel üllatavalt hästi ja suutis endiselt jõuliselt vedada. Vastupidiselt inseneride pakutule.

Rohkem kui aasta tagasi 14. märtsil püstitas Pol Tarres maailma rekordi sõites kahesilindrilise mootoriga Yamaha Tenere 700ga 6157,5 meetri kõrgusele. Arvestades, et mees sõnas, et see oli test, võime sellele katsele ehk järge oodata. Tema Youtube´i kanalilt näeb kõikvõimalikke ja ka ilmvõimatuid trikke ja sõiduvõtteid Tenerel.

Vaata tema seiklust tippu allolevast videost.